Henkel Polska i Kaufland dla SOS Wiosek Dziecięcych

Ta informacje została zamieszczona w portalu powyżej 7 lat temu.
Dane w niej opisane i stan prawny, na który się powołuje, mogły się zdezaktualizować.
21 października 2016

Dotyczy firmy: Henkel Polska,

Henkel i Kaufland zapraszają do udziału w akcji „Pomóż dzieciom sięgnąć gwiazd” realizowanej na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Od  20 października do 30 listopada część dochodu ze sprzedaży produktów wybranych marek producenta w sieci sklepów Kaufland zostanie przeznaczona na wyposażenie w nowoczesny sprzęt 12 świetlic środowiskowych prowadzonych przez Stowarzyszenie. Pozwoli to zorganizować ciekawe zajęcia dodatkowe podopiecznym organizacji, dzieciom z rodzin w trudnej sytuacji życiowej.

Każdy, kto między 20 października a 30 listopada kupi w sieci Kaufland produkty marek: Persil, E, K2r, Perwoll, Silan, Somat, Pur, Bref, Clin, Gliss Kur, Taft, Syoss, Schauma, Palette, Fa, Vademecum i Denvit, dokłada symboliczną cegiełkę do nowoczesnego wyposażenia w świetlicach SOS Wiosek Dziecięcych. Zebrane środki będą przeznaczone na zakup laptopów, drukarek i rzutników, co pozwoli prowadzić w świetlicach jeszcze ciekawsze zajęcia pozaszkolne, a tym samym rozwijać pasje i zainteresowania podopiecznych Stowarzyszenia.

W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnej technologii jest elementem kluczowym w rozwoju młodego człowieka. Jako firma mamy świadomość, że nie każdy go posiada. Dlatego też niezmiernie cieszymy się, że możemy po raz kolejny wesprzeć SOS Wioski Dziecięce, w tak słusznej, edukacyjnej inicjatywie – powiedziała Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska. „Doposażenie świetlic to element wyrównywania szans, ale też podkreślenie roli nowoczesnej edukacji w tym zakresie” – dodała.

Świetlice  wsparcia dziennego SOS Wiosek Dziecięcych to miejsca spotkań zarówno dla dzieci jak i ich rodzin. Działają  w ramach Programu Umacniania Rodziny. Niemal 1000 podopiecznych Stowarzyszenia z rodzin dotkniętych problemami społecznymi – dzieci w wieku 6-17 lat, może spędzać tam aktywnie i produktywnie czas po szkole. Oprócz zajęć edukacyjnych, językowych czy sportowych dla dzieci i młodzieży w świetlicach prowadzone są również warsztaty z rodzicami, które mają na celu umacnianie więzi  rodzinnych. Poza działalnością edukacyjną i socjoterapeutyczną świetlice organizują również darmowe porady prawne i szkolenia dla rodziców.

Wspieramy Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce jako partner strategiczny od ponad roku. Wiemy jak ważny jest równy dostęp do edukacji i nowoczesnych technologii w procesie wyrównywania szans. Realna pomoc – tak jak w przypadku wyposażenia świetlic – to najlepszy sposób na naukę, zabawę oraz rozwój dziecięcych talentów i pasji. Dlatego też bez wahania zdecydowaliśmy się wziąć udział w akcji” – powiedział Krzysztof Szponder, wiceprezes zarządu Kaufland Polska.

Akcja doposażania świetlic to kolejny przejaw zaangażowania firm Henkel i sieci Kaufland w Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. Henkel Polska, w ramach wolontariackiego  programu pracowniczego – „Shaping Futures”, już od kilku lat realizuje warsztaty fryzjerskie dla młodych podopiecznych Stowarzyszenia. Kaufland z sukcesem realizuje wiele projektów w ramach wolontariatu pracowniczego na rzecz dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych – ,,Każdy telefon może pomóc’’, Dzień Dziecka, czy aktywny udział pracowników firmy Kaufland w ,,Biegu po uśmiech’’ w SOS Wiosce w Kraśniku.

W świetlicach  SOS nasi podopieczni otrzymują posiłek, odrabiają lekcje, organizujemy im zajęcia dodatkowe z angielskiego, matematyki, tańca czy sportowe. Rozwijamy ich pasje i umiejętności. Dzięki dodatkowemu wyposażeniu będziemy mogli prowadzić jeszcze bardziej wartościowe warsztaty dla dzieci jak i  całych rodzin. To dla nas nieoceniona pomoc” – mówi Anna Choszcz-Sendrowska, PR Manager Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Więcej szczegółowych informacji na stronie www.wioskisos.org