Gra „miejska” podczas 5. Targów CSR

10 kwietnia 2014

Wśród wielu atrakcji 5. Targów CSR odbyła się gra „miejska”, którą przygotowało City Partnerships. „Miejska”, bo podobne gry zazwyczaj zawierają element przemieszczania się w przestrzeni miasta, a ta odbywała się na terenie Targów. Celem gry było umożliwienie uczestnikom przekonanie się na własnej skórze, jaką korzyść może przynieść współpraca międzysektorowa w mieście.

Wszystkie zdjęcia w tekście zostały wykonane przez City Partnerships

W tym celu uczestnicy wcielali się w przedstawicieli czterech sektorów: urzędników, biznesmenów, społeczników/ obywateli i naukowców. Ich zadaniem było rozwiązanie wybranego problemu miasta: ESTETYKI PRZESTRZENI MIEJSKIEJ.

Uczestnicy wypisywali zasoby, którymi dysponują bohaterowie ich ról: sieć kontaktów, wiedzę, umiejętności i zasoby materialne. Nakreślili też interesy poszczególnych sektorów, dostrzegając inne korzyści z zaangażowania w estetykę przestrzeni miejskiej z perspektywy biznesu, administracji, mieszkańców i naukowców. Następnie gracze planowali działania na rzecz rozwiązania problemu we własnym zakresie i wspólnie. W efekcie dyskusji powstał projekt, który odpowiadał celom i zasobom wszystkich graczy. Uczestnicy wypisali, czego brakuje im do pełnej realizacji projektu. Następnie odwiedzili innych uczestników targów na ich stoiskach i dzięki nim uzupełnili brakujące zasoby.

Rezultatem gry była stworzona w półtorej godziny wizualizacja parku, zrewitalizowanego dzięki połączonej sile 4 sektorów. Oby w rzeczywistości proces nawiązywania partnerstwa przebiegał równie gładko!

City Partnerships to organizacja zajmująca się doradztwem i łączeniem partnerów biznesowych, publicznych, naukowych i pozarządowych przy wspólnych działaniach w przestrzeni miasta.

Więcej o City Partnerships i ich działaniach: http://citypartnerships.org/

Tekst opracowała: Sylwia Borkowska