Firma Zott Polska działa na rzecz ekologii

Ta informacje została zamieszczona w portalu powyżej 10 lat temu.
Dane w niej opisane i stan prawny, na który się powołuje, mogły się zdezaktualizować.
14 kwietnia 2014

12 kwietnia w Raciborzu odbyły się kolejne warsztaty ekologiczne Plant-for-the-Planet w Polsce, zorganizowane przez firmę Zott Polska. W akademii wzięło udział ponad 80 młodych uczestników, w tym dzieci pracowników i dostawców mleka ZOTT Polska oraz uczniowie ze szkół z Raciborza i okolic  jak również szkoły z Krzanowic.

Projekt „Plant-for-the-Planet” jest inicjatywą stworzoną przez dzieci dla dzieci. Jej głównym celem jest kształtowanie świadomości ekologicznej oraz aktywizacja dzieci do przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu.

Podczas warsztatów, które odbyły się pod hasłem „Stop rozmowom. Początek działaniom.”(„Stop talking. Start planting”) uczestnicy mieli okazję pogłębić swoją wiedzę o ekologii, w ramach szkolenia z retoryki – dowiedzieć się jak występować publicznie, a przede wszystkim stworzyć swoje pierwsze projekty ekologiczne. Główny referat nt. sprawiedliwości tematycznej poprowadziły dzieci wyszkolone podczas zeszłorocznej akademii w Opolu.

Po części merytorycznej na znak poparcia akcji dzieci wraz z przedstawicielem firmy ZOTT- Dyrektorem Zakładu, Panią Anią Baran, pracownikami Nadleśnictwa Rudy Raciborskie, przedstawicielem  Urzędu Miasta, Panią Jolantą Bujalską oraz przedstawicielem Urzędu Miasta Krzanowice, Panią Mariolą Czerniecką posadziło 500 drzew na terenach leśnych w okolicach Raciborza.

Po intensywnym dniu każde z dzieci otrzymało certyfikat ambasadora sprawiedliwości klimatycznej, by móc w przyszłych akademiach „Plant-for-the-Planet” uczestniczyć w roli jednego z prelegentów warsztatów.

Cieszymy się, że zainteresowanie tematyką ekologiczną wśród dzieci jest tak duże. Druga już edycja warsztatów ekologicznych Plant-for-the-Planet w Polsce utwierdziła nas w przekonaniu, że zajęcia tego typu powinny być organizowane cyklicznie w różnych regionach Polski. Podczas warsztatów dzieci były bardzo aktywne i odważne, ale z chęcią przyswajały wiedzę odnośnie kryzysu klimatycznego – mówi Ewelina Czuczman, Specjalista ds. Komunikacji z firmy Zott Polska.

Źródło informacja prasowa