Drzwi otwarte w Lech Browary Wielkopolski, czyli Dzień Kobiet w Kompanii Piwowarskiej

5 marca 2015

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

W związku ze zbliżającym się Dniem Kobiet Lech Browary Wielkopolski po raz pierwszy organizują dzień otwarty dla studentek kierunków technicznych. Podczas spotkania, które odbędzie się 5 marca, panie będą mogły dowiedzieć się, jak wygląda praca w browarze oraz jakie możliwości rozwoju oferuje im Kompania Piwowarska. Celem akcji jest nie tylko realizacja strategii zrównoważonego rozwoju KP, ale także ogólnie przełamywanie stereotypów dotyczących predyspozycji kobiet do pracy w zawodach technicznych.

W ostatnich latach coraz więcej dziewcząt wybiera uczelnie i kierunki techniczne, co przekłada się na większy udział pań zatrudnionych w zawodach inżynierskich. Mimo tej pozytywnej tendencji kobiety wciąż zbyt rzadko decydują się na taką ścieżkę kariery. Wynika to m.in. ze stereotypowego przekonania, że w niektórych dziedzinach – postrzeganych jako typowo męskie – płeć piękna radzi sobie gorzej, jak również z braku wiedzy samych kobiet o możliwościach rozwoju zawodowego w takich branżach.

5 marca Kompania Piwowarska zaprosi do swojego browaru w Poznaniu panie, które interesują się tematem warzenia piwa i wiążą z nim swoje ambicje zawodowe. To pierwsza tego typu inicjatywa nie tylko w KP, ale także w całej Grupie SABMiller. Browarnicy chcą w ten sposób zachęcić ambitne i zdolne studentki oraz absolwentki kierunków technicznych do podejmowania pracy w branży piwowarskiej, szczególnie w obszarach, w których wciąż pracuje niewiele pań – takich jak produkcja, sprzedaż czy logistyka. Akcja jest promowana na Politechnice Poznańskiej, Uniwersytecie Ekonomicznym, Uniwersytecie Adama Mickiewicza i Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu.

Uczestniczki „drzwi otwartych” będą miały okazję dowiedzieć się, jak wygląda praca w browarze, sprawdzić, na czym polega panel sensoryczny, wziąć udział w grze szkoleniowej, a także porozmawiać o roli kobiet w biznesie. W programie przewidziano spotkania z reprezentantkami różnych działów Kompanii Piwowarskiej, które przedstawią swoje ścieżki kariery, jak również podzielą się osobistymi doświadczeniami. Ponadto panie będą mogły zapoznać się z bogatą ofertą praktyk letnich i programów stażowych, w tym m.in. z założeniami trwającego 18 miesięcy prestiżowego Manufacturing Trainee Program, odbywającego się w jednych z trzech browarów KP.

Otwierając podwoje browaru dla pań, chcemy udowodnić, że warzenie piwa nie jest typowo męską dziedziną. Wierzymy, że kobiety mogą być doskonałymi pracownikami także w zawodach inżynierskich, technicznych, wymagających specjalistycznej wiedzy. Jeśli zdecydują się aplikować do nas, na pewno docenimy drzemiący w nich potencjał – mówi Agata Lubiatowska-Henkiel, kierownik ds. zarządzania talentem w Kompanii Piwowarskiej. – Zależy nam na zwiększeniu liczby kobiet w działach technicznych, ale także wśród kadry menedżerskiej, bo to wzbogaci naszą firmę. Staramy się budować różnorodne zespoły – to nie tylko dobra atmosfera w pracy, ale także lepsze wyniki biznesowe.

Akcja jest częścią nowej strategii CSR Kompanii Piwowarskiej „Postaw na piwo”, która w obszarze „Rozwój biznesu i społeczności” docenia indywidualny potencjał każdego pracownika oraz promuje różnorodność i przedsiębiorczość kobiet.

Źródło: informacja prasowa