Drugi zjazd 20. edycji LOB w Krakowie pod znakiem „E”

23 stycznia 2024

20-21 stycznia 2024 r. w Krakowie odbył się drugi Zjazd Ambasadorek i Ambasadorów 20. Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. To były dwa dni poświęcone obszarowi „E” – czyli środowisku naturalnemu. Studentki i studenci z całej Polski gościli w siedzibie InPost, która jak się okazało – była doskonałym miejscem do dyskusji w tym temacie. Ale nie tylko… Poruszyliśmy wiele tematów związanych z odpowiedzialnym biznesem i zrównoważonym rozwojem.

Sobotę rozpoczęliśmy spotkaniem z dr Kamilą Solon-Serek, kierowniczką Zespołu Komunikacji i Projektów ESG w InPost, która wprowadziła nas w strategię i komunikację firmy, omawiając szczególnie kwestie środowiskowe. Po południu pogłębiliśmy temat podczas prezentacji Michała Stelmacha, kierownik zespołu ds. Dekarbonizacji w InPost, który opowiedział o tym, jak InPost dąży do dekarbonizacji i osiągnięcia celu NET ZERO do 2040 roku. Omówiliśmy też, w jaki sposób mierzy się ślad węglowy na przykładzie firmy InPost. Doświadczenie i wiedza ekspertów spotkały się z dużym zainteresowaniem, entuzjazmem i wieloma pytaniami od uczestników.

Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji w InPost rozpoczął drugi dzień Zjazdu prezentując kwestię elektryfikacji floty firmy. Imponujące jest, że już teraz InPost może pochwalić się tym, że posiada w swojej flocie wiele pojazdów elektrycznych i cały czas dąży do zmniejszenia jej emisyjności. Kolejnym punktem agendy było spotkanie z Martą Kukowską, Koordynatorka ds. Komunikacji & ESG w Stena Recycling opowiedziała o głównych założeniach gospodarki o obiegu zamkniętym, zrównoważonym podejściu do surowców i zasobów, ekonomii cyrkularnej i roli branży odpadowej w zielonej transformacji. Nie zabrakło przykładów praktycznych – zaczerpniętych z doświadczenia firmy Stena Recycling.

Zjazd zakończył się prezentacją opiekunki merytorycznej programu dr Agaty Rudnickiej z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, ekspertki ds. sustainability, CSR i ESG. Podczas tej części dowiedzieliśmy się jakie są najczęstsze dylematy i wyzwania w firmach, związane z zagadnieniami środowiskowymi. W grupach pracowaliśmy metodą design thinking nad stworzeniem najlepszego przekazu, który trafiłby do konsumentów i przekonał do wartości kupowania rzeczy wyprodukowanych lokalnie i z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju, a nie zawierałby treści greenwashingowych.

To był długi i intensywny weekend, który zainspirował, otworzył nasze głowy i zmotywował do dalszego zdobywania wiedzy. Bardzo dziękujemy firmie InPost za gościnę. Z niecierpliwością czekamy na kolejny zjazd, który odbędzie się w marcu w siedzibie ERGO Hestii w Sopocie, gdzie omówimy kwestie społeczne w kontekście ESG.

Relację przygotowała Maja Jeśmanowicz, ambasadorka 20. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.