Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Zmiany klimatu stały się w ostatnim czasie jedną z szerzej dyskutowanych przez obywateli Unii Europejskiej kwestii. Badania prowadzone w skali globalnej wskazują, iż społeczeństwa są słabo poinformowane o problemie globalnych zmian klimatu i często utożsamiają go z innymi problemami, takimi jak zanieczyszczenie powietrza czy dziura ozonowa – pisze na łamach Centrum Prasowego PAP dr Katarzyna Dośpiał-Borysiak.
Częściowo owo niezrozumienie można tłumaczyć faktem, iż nauka o zmianach klimatycznych jest abstrakcyjna i dotyczy wielu odrębnych obszarów. Powstaje deficyt wiedzy powodujący brak świadomości istnienia problemu bądź przynajmniej głównych mechanizmów i konsekwencji jego występowania. Społeczeństwa europejskie wydają się jednak nie powielać tego mechanizmu. Stan świadomości w kwestii zmian klimatu w UE należy do jednego z najwyższych na świecie. Obywatele państw europejskich uznają zmiany klimatu za trzecie, po ubóstwie oraz międzynarodowym terroryzmie, zagrożenie dla stabilności międzynarodowej, zauważa dr Katarzyna Dośpiał-Borysiak z Uniwersytetu Łódzkiego.
Według badań Eurobarometru przeprowadzonych w okresie październik – listopad 2018 r. znaczna większość obywateli UE (93%) twierdzi, że zmiany klimatyczne wynikają całkowicie (42%) lub częściowo (51%) z działalności człowieka. Tylko 4% respondentów uważa, że zmiany klimatu wcale nie są spowodowane działalnością człowieka, podczas gdy 1% mówi wprost, że nie wierzy w nie.
W każdym państwie członkowskim znaczna większość respondentów twierdzi, że zmiany klimatu są przynajmniej częściowo spowodowane przez działalność człowieka, przy czym współczynnik ten jest najwyższy w Szwecji (99%), a najniższy w Rumunii (84%). Polska w tym zestawieniu wypada o jeden punkt procentowy niżej niż średnia dla 28 członków UE wynosząca 93%. Natomiast jedynie w pięciu państwach członkowskich ponad połowa respondentów twierdzi, że zmiany klimatu wynikają wyłącznie z działalności człowieka: Malta (58%), Cypr (57%), Francja (54%), Słowenia (53%) i Grecja (50%). Procent ten spada najniżej w przypadku Estonii (25%), na Litwie (26%) i w Polsce (27%). Natomiast w Portugalii, Estonii i na Łotwie blisko 10% respondentów twierdzi, że zmiany klimatu nie wynikają z działalności człowieka.
Czytaj więcej >>>
Źródło: centrumprasowe.pap.pl
Nasza koordynatorka ds. CSR, Agnieszka Krajnik, w @radiokampus opowiada o magii książek, czyli biblioterapii, o współpracy z #Zaczytani i opiece nad seniorami w tych trudnych czasach a także o naszych pełnych pasji wolontariuszach z programu #TakPomagam. https://www.facebook.com/takpomagam/videos/888149075075324
🔶 Jeśli ktoś się jeszcze nie zarejestrował na jutrzejszy webinar #TransferHUB z dr Joanną Mazur @DELabUW - to ostatni moment 😉 👉 https://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/kompetencje-w-pracy-doby-pandemii/ #csrwpl #praca #pracodawcy #rynekpracy #pandemia #przyszłośćpracy #automatyzacja #robotyzacja #sztucznainteligencja #ai
Właśnie ukazał się 19 Raport Dobrych Praktyk @FOB_Poland. Jak co roku mamy się czym pochwalić i znajdziecie w nim sporo przykładów działań @Orange_Polska. Więcej informacji oraz #Raport2020 do pobrania 👉👉👉 https://biuroprasowe.orange.pl/blog/dobre-praktyki-orange-polska/
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając “Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.