CSR. Odpowiedzialni społecznie – akcja GazetaPraca.pl

8 grudnia 2014

Rozpoczęła się akcja Redakcji GazetaPraca.pl. W dniach 8-15 grudnia w serwisie gazetapraca.pl będą dostępne artykuły poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym przygotowane przez ekspertów FOB.

Specjalna, dedykowana CSR sekcja w serwisie GazetaPraca.pl będzie docierać do kandydatów i zwiększać świadomość istnienia i funkcjonowania dobrych praktyk z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu. Będzie to platforma łącząca kandydatów z pracodawcami, którym zależy na działalności CSR w Polsce.

Przeczytaj artykuły ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, partnera merytorycznego akcji:

1. Wywiad z Mirellą Panek-Owsiańską, prezeską Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

CSR (ang. corporate social responsibility) jest stosunkowo nowym zjawiskiem w Polsce. Dlatego konsumenci nie wiedzą jeszcze, jak sprawdzać firmy. Ale takie narzędzia istnieją, np. Ranking Odpowiedzialnych Firm. To lista przedsiębiorstw, które – jak to mówimy w żargonie – nie są święte, ale zaczęły się już modlić. Rozmowa z Mirellą Panek-Owsiańską, prezeską Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Wojciech Matusiak: Konsumenci mogą wpływać na firmy, by były bardziej odpowiedzialne społecznie? Warto bojkotować marki?

Mirella Panek-Owsiańska: Na Zachodzie w latach 60. potężnym impulsem do rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu były właśnie ruchy konsumenckie, obrońców praw zwierząt czy praw kobiet. W połowie lat 90. świat obiegły fotografie, na których dziesięcioletni chłopiec z Pakistanu zszywa piłki firmy Nike. W efekcie bojkotu poważnie została nadwyrężona reputacja marki. Dzisiaj dzięki mediom społecznościowym o efekt znacznie łatwiej…

2. Miejsce pracy miejscem odpowiedzialności – Justyna Kozera

Czy CSR ma wspierać HR, czy też to HR powinien wspierać CSR? Przypomina to rozważanie nad pierwszeństwem między jajkiem a kurą. Jeżeli bowiem przyjmiemy, że to pracownicy są jedną z kluczowych grup podmiotów, które ma dla firmy istotne znaczenie, a bez ich udziału nie jest możliwe wiarygodne prowadzenie działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, wówczas problem znika. HR może zatem mieć do odegrania znaczącą rolę we wdrażaniu CSR, a jednocześnie czerpać z CSR wsparcie dla swoich inicjatyw…

3. Uwaga, nadchodzi pokolenie Igreków i Zetek!

Na rynek pracy wchodzą właśnie osoby urodzone po 1985 roku, określone przez badaczy pokoleniem Y, niebawem też dołączy do nich pokolenie Z, czyli osoby urodzone po roku 1995. W niedalekiej przyszłości na pracodawców czeka wiele wyzwań związanych z przystosowaniem się do specyfiki nowych pokoleń…

4. Trendy CSR w miejscu pracy

Płacenie za dojazdy rowerem do pracy, konkursy grantowe na projekty wolontariackie, dni otwarte dla rodziny i przyjaciół – pracodawcy w Polsce oferują obecnie pracownikom znacznie więcej niż regularne płacenie pensji i premie świąteczne. Wszystko po to, by przyciągnąć do siebie najlepszych specjalistów, co jest szczególnie istotne w obliczu nadchodzącego kryzysu demograficznego i zmieniających się priorytetów młodego pokolenia…

Źródło: Informacja własna, gazetapraca.pl