Coca-Cola Polska wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem zachęcają do wsparcia potrzebujących

14 listopada 2023

Dotyczy firmy: Coca-Cola HBC Polska,

W tegorocznej kampanii świątecznej Coca-Cola wspiera działania PCK, w tym organizację spotkań świątecznych dla najbardziej potrzebujących z Polski i Ukrainy oraz zbiórkę paczek żywności wśród konsumentów i pracowników. 

Według raportu Głównego Urzędu Statystycznego (2023) „Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2022 roku”, przeciętna sytuacja materialna gospodarstw domowych realnie pogorszyła się, między innymi z powodu wysokiej inflacji. W skrajnym ubóstwie żyje aż 1,7 mln osób – to oni najbardziej potrzebują wsparcia, szczególnie w okresie świątecznym.

Od ponad 104 lat pomoc osobom w trudnych sytuacjach niesie Polski Czerwony Krzyż. Misją organizacji jest zapobieganie ludzkim cierpieniom i łagodzenie ich skutków oraz ochrona godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji na tle narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych.

– Polski Czerwony Krzyż dostrzega problem skrajnego ubóstwa i wykluczenia społecznego. Nie godzimy się na to, aby w Polsce – szczególnie w okresie świąt – ktokolwiek pozostawał głodny. Pragniemy dla każdego godnych, ciepłych i radosnych spotkań świątecznych. Dlatego w tegorocznej kampanii organizowanej z naszym zaufanym partnerem, którym od lat jest Coco-Cola, chcemy pomagać wszystkim, którzy tego potrzebują. Dzielenie się mnoży dobro – mówi Michał Mikołajczyk, Członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Działania Coca-Cola prowadzone w ramach najnowszej kampanii świątecznej „Świat Potrzebuje Więcej Mikołajów” angażują zarówno konsumentów, jak i pracowników firmy. Aby wziąć udział w tegorocznej akcji, wystarczy skompletować paczkę z określonych produktów spożywczych, zachować paragon, a następnie przekazać ją do lokalnego oddziału PCK. Lista punktów jest dostępna w aplikacji Coca-Cola. W efekcie, darczyńca otrzyma potwierdzenie w formie certyfikatu od Mikołaja. Dokument zawiera kod QR, który po zeskanowaniu przenosi użytkownika do konkursu w aplikacji Coca-Cola. Aby wygrać wyjazd do Rovaniemi, czyli Wioski Świętego Mikołaja, wystarczy odpowiedzieć na jedno pytanie: Czym jest dla Ciebie magia świąt. Akcja potrwa do 21 grudnia.

– Święta to czas magiczny – czas radości, życzliwości i dzielenia się dobrem. Coca-Cola od lat towarzyszy Polakom w celebrowaniu ważnych momentów, dlatego pragniemy, aby również ten nadchodzący czas był wyjątkowy, dla wszystkich. Poprzez tegoroczną kampanię pragniemy przypomnieć, że każdy z nas może odkryć w sobie Mikołaja – uosobienie empatii, hojności i dobrej woli. Dlatego razem z naszymi partnerami społecznymi, w tym z Polskim Czerwonym Krzyżem, zapraszamy do dzielenia się tym, co w nas najlepsze – poprzez małe codziennie gesty, które mogą odmienić czyjś dzień, oraz te nieco większe, które mogą pomóc, aby tegoroczne święta były magiczne dla tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Bo Świat Potrzebuje Więcej Mikołajów – podkreśla Paulina Trzaskowska, Communications Manager w Coca-Cola Polska.

Dodatkowo, w pięciu miastach, które w tym roku odwiedzi świąteczna ciężarówka Coca-Cola, zorganizowane zostaną świąteczne spotkania dla społeczności polsko-ukraińskich. Akcja jest efektem współpracy firmy Coca-Cola HBC oraz lokalnych oddziałów PCK.

Źródlo: inf. pras.