Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Najczęściej decydujemy się wspierać innych, bo tak nas wychowano, a dodatkowo daje nam to satysfakcję. Grudniowe święta motywują nas w szczególny sposób do działalności charytatywnej. Co trzeci badany Polak przekazuje darowizny na potrzebujące dzieci, osoby chore lub zwierzęta. Aż dla co drugiego Polaka dobroczynność na rzecz dzieci jest ważna.
Święty Mikołaj to postać kojarzona z obdarowywaniem. Z okazji 6 grudnia Fundacja Świętego Mikołaja przeprowadziła badanie „Co motywuje Polaków do dobroczynności”. Wyniki pokazują, że grudniowe święta inspirują nas do działalności charytatywnej. Aż 40% Polaków kupuje produkty, z których dochód przeznaczony jest na cele charytatywne. Co trzeci Polak przekazuje darowizny na potrzebujące dzieci, osoby chore czy zwierzęta. 6% respondentów uczestniczy w charytatywnej akcji prowadzonej przez pracodawcę. Niektóre osoby (5%) poświęcają swój wolny czas na działalność charytatywną lub zakładają zbiórki w mediach społecznościowych (2%).
Najczęściej decydujemy się wspierać innych, ponieważ tak nas wychowano – 39% odpowiedzi. Czujemy z tego przede wszystkim satysfakcję (34%) i chcemy, aby było mniej cierpienia na świecie (32%). Chcemy również zmieniać świat na lepsze, jak twierdzi 22% respondentów i wspierać możliwości innych na edukację, które mieliśmy my sami (11%).
Aż dla co drugiego Polaka dobroczynność na rzecz dzieci jest ważna, ponieważ może dać dzieciom szansę na lepszą przyszłość. Uczy też dzieci, że w życiu warto być dobrym człowiekiem i dzielić się z potrzebującymi (44%). Przez takie działanie dajemy również dobry przykład, jak postępować w przyszłości (41%). Co trzeci Polak uważa, że dzięki takim działaniom dzieci z niezamożnych rodzin maja szansę rozwijać swoje zainteresowania i talenty.
Okazuje się najczęściej pomagamy spontanicznie kiedy motywują nas do tego kampanie społeczne lub apel o wsparcie (43%). Jesteśmy w stanie wesprzeć również kiedy znajomy powie nam o jakimś ważnym celu (24%) lub okazjonalnie, podczas ważnych uroczystości rodzinnych czy urodzin (15%), a także świąt (19%). Spora część respondentów wspiera również przez cały rok – 28%.
Założyciele Fundacji Świętego Mikołaja mimo dorosłego wieku nie chcieli przestać wierzyć w istnienie Świętego Mikołaja. I w ten sposób już od ponad 20 lat pomagają dzieciom w potrzebie. Fundacja chce pomagać mądrze, tak jak jej patron – biskup św. Mikołaj i dlatego łączy działalność charytatywną, edukacyjną i naukową.
Źródło: inf. pras.
Rafał @Trzaskowski podpisał w imieniu m. st. @Warszawa koordynowaną przez nas #KartaRóżnorodności🎉 To międzynarodowa inicjatywa na rzecz #diversity & #inclusion pod patronatem @EU_Commission. Więcej: https://odpowiedzialnybiznes.pl/karta-roznorodnosci/aktualnosci-karta/rafal-trzaskowski-podpisal-karte-roznorodnosci-w-imieniu-m-st-warszawy/ #10latKR #EUDiversityMonth #DiversityCharters @EUinPL
.@warszawa dołączyła do sygnatariuszy Karty Różnorodności! Równe traktowanie, przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi, szacunek dla różnorodności. Na tych fundamentach tworzymy miasto przyjazne mieszkańcom i pracownikom. Bo wszyscy jesteśmy równi, ale też różni. @FOB_Poland
➡️ 25 maja 📅 – w 📌 Expo XXI Warszawa - odbędą się 👉 9. Targi CSR. Klimat, rozwój, biznes, organizowane przez @FOB_Poland 👌 Wstęp na wydarzenie, które 🟥 @ThinkMice objął patronatem medialnym 💪 jest bezpłatny 💰 👍 Zapraszamy❗️❗️ https://www.thinkmice.pl/news/3703-najwieksze-w-polsce-wydarzenie-odpowiedzialnego-biznesu-juz-25-maja
Na #TargiCSR zaprasza także @Polityka_pl, patron medialny największego w Polsce wydarzenia o #CSR, #ESG i #sustainability 📰 Do zobaczenia 25 maja w EXPO XXI #Warszawa! https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/listkicsr/2166051,1,9-targi-csr-w-expo-xxi-warszawa.read #csrwpl #biznes #zrównoważonyrozwój #klimat #gospodarka #społeczeństwo #ekonomia