Carrefour tworzy sieć dostawców zaangażowanych w produkcję odpowiedzialnej żywności

14 kwietnia 2023

Dotyczy firmy: Carrefour Polska,

Carrefour Polska wraz z dziewięcioma dostawcami zainaugurował w Polsce Pakt Transformacji Żywieniowej. Ta inicjatywa ma na celu włączenie dostawców sieci w działania na rzecz produkcji i sprzedaży żywności wytworzonej z myślą o zdrowiu klientów i przyszłości planety. Partnerstwo pomoże marce na szybsze zrealizowanie strategii transformacji żywieniowej.

Do Paktu Transformacji Żywieniowej, zainagurowanego przez Carrefour Polska w 2023 roku, dołączyło dziewięć marek (Arla Foods, Aybioo, Carlsberg Polska, De Care Group, Essity Poland, Global Cosmed, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Merkury oraz Nałęczów Zdrój). Podmioty te zobowiązały się do podjęcia działań na rzecz poprawy jakości środowiska w przynajmniej w dwóch spośród wymienionych obszarów:

  • zdrowie i odżywianie
  • opakowania
  • klimat
  • bioróżnorodność

Pakt Transformacji Żywieniowej ma za zadanie stworzyć sieć dostawców Carrefour Polska zaangażowanych w transformację rynku żywności w myśl zrównoważonego rozwoju. Realizując ten strategiczny cel, Carrefour chce pomóc konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, edukować oraz zapewnić szeroki dostęp do informacji o sprzedawanych produktach.

– Jako firma odpowiedzialna społecznie już od wielu lat włączamy się aktywnie w szereg inicjatyw dla dobra naszej planety, a także realizujemy własne projekty w trosce o środowisko naturalne. W ramach naszej globalnej strategii transformacji żywieniowej od 2018 roku pracujemy z naszymi dostawcami marek własnych, m.in. nad poprawą składów naszych produktów, rozwojem bioróżnorodności ich upraw i podnoszeniem dobrostanu zwierząt w hodowlach czy zmianą opakowań na bardziej ekologiczne. Zainaugurowany właśnie Polski Pakt Transformacji Żywieniowej jest kolejnym przejawem zaangażowania Carrefour Polska na rzecz poprawy zdrowia konsumentów i ochrony środowiska naturalnego w naszym kraju. Mamy świadomość, że tylko wspólne działania – we współpracy z wieloma naszymi dostawcami, mogą przybliżyć nas do osiągnięcia tego celu – trwałej zmiany na polskim rynku spożywczym. Liczymy, że do naszej inicjatywy regularnie dołączać będą kolejni partnerzy – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Członkostwo w Pakcie daje dostawcom możliwość przystąpienia do programu “STAR”, który ma na celu wyróżnianie produktów, przynoszących innowacje w czterech kluczowych dla Carrefour obszarach transformacji żywieniowej. W aktualnym katalogu sieci, klienci znajdą między innymi mleko łowickie UHT bez laktozy, w kartonie w pełni nadającym się do recyklingu, pieczoną w niskiej temperaturze granolę bio Inna Bajka, bez dodatku cukru i oleju, czy też piwo bezalkoholowe Žatecký 0.0%, w puszkach i folii, powstałych z recyklingu.

Utworzenie lokalnego Paktu Transformacji Żywieniowej wpisuje się w działania Carrefour, koncentrujące się na ograniczeniu zjawiska marnowania jedzenia, generowaniu mniejszych ilości odpadów oraz wykorzystywaniu opakowań wielokrotnego użytku. Projekt zakłada zarazem akcje edukacyjne, rozwiązania biznesowe, jak i innowacje wpływające na bardziej ekologiczny charakter sklepów.

Źródło: info. pras.