Biuro Tchibo Warszawa po raz drugi z Certyfikatem Zielone Biuro

9 stycznia 2013

Dotyczy firmy: Tchibo,

Firma Tchibo Warszawa po raz drugi otrzymała Certyfikat Zielone Biuro przyznawany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Jest to potwierdzenie, że Tchibo Warszawa systematycznie minimalizuje swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Według oceny audytorów biuro Tchibo Warszawa spełnia 100 proc. kryteriów certyfikatu, a podjęte przez firmę działania pozwoliły na zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko o ok. 35 ton CO2.

Certyfikat Zielone Biuro wyróżnia te organizacje, które odniosły sukces w minimalizowaniu swego negatywnego wypływu na środowisko naturalne. Po raz pierwszy, firma Tchibo Warszawa otrzymała Certyfikat Zielone Biuro dwa lata temu. W tym roku certyfikat został przyznany po przeprowadzeniu audytu recertyfikującego. Firma została poddana ocenie według następujących kryteriów: polityka środowiskowa, zarządzanie energią elektryczną i cieplną, monitorowanie emisji CO2, zarządzanie materiałami eksploatacyjnymi, wodą i odpadami, przyjazne środowisko pracy oraz polityka zakupów. Pod uwagę brano również edukację ekologiczną pracowników i klientów. Biuro Tchibo Warszawa spełniło 100 proc. kryteriów certyfikatu. Według opinii audytorów zawartej w raporcie z audytu środowiskowego Zielone Biuro „Tchibo Warszawa Sp. z o.o. w sposób szczególny i wyróżniający dba o środowisko naturalne we wszystkich aspektach swojej działalności”. „Podjęte przez firmę działania pozwoliły na zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko o ok. 35 ton CO2” – wylicza Aleksandra Pacułt z Fundacji Partnerstwo dla Środowiska. – „Taka ilość CO2 jest pochłaniana w ciągu roku przez 400 drzew”.

Certyfikacja biura jest elementem programu zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności biznesu prowadzonego przez Tchibo Warszawa w obszarze środowisko naturalne. „Nasze podejście można streścić w haśle 3E (Educate, Engage & Eco-Improve) dla środowiska naturalnego” – wyjaśnia Ewelina Wasilewska, Kierownik ds. komunikacji i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa. „Wśród efektów programu środowiskowego realizowanego w firmie w latach 2010-2012 można wymienić między innymi zmniejszenie zużycia papieru biurowego o 35 proc., butelek plastikowych o 73 proc. oraz dwukrotne certyfikowanie biura firmy przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska”.

Źródło: Materiały prasowe