Bank BNP Paribas i Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką startują z kampanią edukacyjną #CoZTąKasą

10 grudnia 2023

Dotyczy firmy: BNP Paribas Bank Polska,

Hasło nowej kampanii społecznej BNP Paribas brzmi #CoZTąKasą – Jak rozmowy o kasie wpływają na nasze relacje? Kolejny wspólny projekt Banku i Fundacji Sukcesu Pisanego ma na celu podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji finansowej i finansów osobistych. 

Bank BNP Paribas stale działa na rzecz poprawy edukacji finansowej w Polsce i regularnie współpracuje z gronem Partnerów w tym zakresie. Kampania #CoZTąKasą to kolejny krok na drodze do zwiększania świadomości finansowej społeczeństwa, a szczególnie poprawy komunikacji na tematy związane z pieniędzmi w związkach. W ramach kampanii, prowadzonej razem z Fundacją Sukces Pisany Szminką, przeprowadzono badanie na temat postrzegania pieniędzy i ich wpływu na relacje wśród reprezentatywnej próby 1000 Polek i Polaków. Co piątej badanej osobie pieniądze kojarzą się z zakupami, wydatkami, opłatami czy rachunkami. Niemal połowa, myśląc o pieniądzach, odczuwa niepokój, a co dziesiąty ma długi, o których nie wie partner lub partnerka. Taki sam procent respondentów zakończył związek przez konflikt na tle finansowym. Co więcej, aż 20% badanych straciło w przeszłości przyjaciela przez konflikt o pieniądze, a 25% kontakt z członkiem rodziny.

– Finanse osobiste to nie tylko kwestia liczb, ale także emocji i relacji. Wiemy, że dysproporcja zarobków może być źródłem napięć i niezadowolenia w związkach. Ponadto, z badania wynika, że nie zawsze jesteśmy szczerzy z naszym partnerem czy partnerką co do wydatków czy zaległości finansowych, a to może być powodem późniejszych nieporozumień. Bank BNP Paribas, jako bank zmieniającego się świata, działa na wielu frontach, by doprowadzić do pozytywnych przemian w sposobie, w jaki rozmawiamy o pieniądzach z naszymi bliskimi. Dlatego z przyjemnością dołączyliśmy do kampanii #CoZTąKasą, która porusza ten ważny, ale często pomijany temat. Wierzymy, że nasze działania przyczynią się do zwiększenia kompetencji finansowych i poprawy dialogu z rodziną, przyjaciółmi i w związkach – mówi Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.

W ramach kampanii #CoZTąKasą powstaną podcasty, artykuły i materiały, które będą dostępne na stronie internetowej kampanii oraz na profilach Banku BNP Paribas i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką na Facebooku i Instagramie. Ich celem jest motywowanie do dbania o zdrowe nawyki finansowe poprzez treści wyjaśniające, jak porozumiewać się z bliskimi na temat pieniędzy.

– Edukacja finansowa to nie tylko nauka o pieniądzach, ale także o sobie i swoich celach. To umiejętność, która pomaga nam być niezależnymi i spełniać marzenia. W Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką od ponad 10 lat wspieramy kobiety i młodzież w ich rozwoju osobistym i zawodowym, dostarczając im fachowej wiedzy i inspiracji. Od lat współpracujemy także z Bankiem BNP Paribas, który podziela naszą misję. Dlatego nie wyobrażaliśmy sobie lepszego partnera dla projektu #CoZTąKasą. Razem stworzyliśmy projekt, który dostarczy ciekawych i praktycznych informacji na temat finansów. Zapraszamy wszystkich do śledzenia naszych materiałów i dołączenia do dyskusji na ten temat – mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukces Pisany Szminką.

Bank BNP Paribas realizuje też inne projekty w obszarze edukacji finansowej, skierowane do różnych grup wiekowych, w tym m.in. program „Misja Kieszonkowe”. Ten projekt to innowacyjna i pierwsza w Polsce kampania, która wykorzystuje kieszonkowe jako praktyczne narzędzie wprowadzania dzieci w świat samodzielnych finansów. Co więcej, pracownicy banku chętnie angażują się w podobne inicjatywy i sami wykorzystują materiały przygotowane przez Bank BNP Paribas, prowadząc edukacyjne zajęcia. W roku szkolnym 2022/2023 bankowi eksperci przeprowadzili lekcje aż dla 7401 osób w Polsce. Dodatkowo, w ramach programu BAKCYL pracownicy banku angażują się jako wolontariusze i pełnią rolę nauczycieli, przekazując młodym ludziom wiedzę z zakresu finansów. Bank BNP Paribas dba również o edukację finansową najmłodszych, dla których pod koniec października tego roku otworzył swój oddział w miniciti – przestrzeni edukacyjno-rozrywkowej, gdzie dzieci mogą bawić się i uczyć podstaw bankowości.

Źródło: inf. pras.