Ad Goes Green – zielona inicjatywa wchodzi na plany produkcyjne

28 września 2021

Klub Producentów Reklamowych SAR rusza z kolejnymi działaniami dotyczącymi inicjatywy Ad Goes Green. W ramach projektu zostały właśnie opublikowane proekologiczne wytyczne do pracy na planach produkcji reklamowych. Głównym założeniem jest wspólne wdrażanie, testowanie i udoskonalanie tych wytycznych przez branżę po to, aby finalnie powstały normy, które pomogą tak modyfikować proces przygotowania i realizacji filmu, aby był bardziej ekologiczny. Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest partnerem inicjatywy. 

Wraz z kontynuacją projektu zbiegło się ważne dla „zielonej produkcji” wydarzenie: podpisanie Porozumienia na rzecz zrównoważonej produkcji audiowizualnej – Film dla klimatu. 21 września br. na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, KPR SAR zostało sygnatariuszem Porozumienia.

Ad Goes Green przedstawił także pierwszych ambasadorów projektu: Katarzyna Radziszewskaja – F25, Adam Habielski – Papaya Films, Katarzyna Bryłka – Dynamo Film Produkcja, Marcelina Ostrowska – OTO Film, Magdalena Drapała – Lemon i Klaudia Kwiasowska – Graffiti Films. Są to aktywiści z domów produkcyjnych – ludzie, którzy zdecydowali się działać w obrębie swoich organizacji, ale też na zewnątrz. Wszystko po to, by inspirować do poznania i stosowania „zielonych” praktyk przez wszystkich, którzy współtworzą rynek reklamy w Polsce. Ambasadorzy jako prekursorzy proekologicznych działań, już dziś wdrażają rekomendacje opracowane przez Ad Goes Green. Poprzez ograniczenie zużycia materiałów i zasobów na każdym etapie produkcji, sprawdzają które rozwiązania faktycznie mają zastosowanie, a które wymagają dopracowania.

Celem Ad Goes Green jest wypracowane praktyk gotowych do zaimplementowania przez wszystkie podmioty zaangażowane w proces powstawania filmu reklamowego: reklamodawców, agencje kreatywne, producentów, twórców, ekipy filmowe i firmy świadczące specjalistyczne usługi na rzecz filmu. Na podstawie przeprowadzonego badania świadomości ekologicznej w branży komunikacji marketingowej wiemy, że istnieje duże zrozumienie dla konieczności promowania postaw proekologicznych wśród wszystkich uczestników branży komunikacji marketingowej.

Dzięki Ad Goes Green chcemy stworzyć platformę wymiany wiedzy między tymi, którzy działają na rzecz eko zmiany w swoich organizacjach. To oni stanowią prawdziwy zasób projektu i zdecydują o jego przyszłości oraz powodzeniu. Chcemy, by Ad Goes Green jako idea łączyła środowisko reklamowe, a dzięki wypracowanym standardom wszyscy uczestnicy procesu – zamawiający, realizujący czy współtworzący – zyskali narzędzia, dzięki którym będą zmniejszać wpływ swojej działalności na środowisko – podsumował Julian Dworak, Dyrektor KPR.

Witryna projektu: www.adgoesgreen.org.pl

Źródło: Materiały prasowe