Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Rośnie zainteresowanie wolontariatem pracowniczym – wynika z zaprezentowanego w piątek raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Prezentuje on przykłady ubiegłorocznych działań firm podejmowanych dla poprawy sytuacji różnych społeczności. „Takie działania dają dobrą energię” – uważa Agata Stafiej-Bartosik z Danone – „Pracownicy mają…
Dziś w Polsce prywatni przedsiębiorcy nie są lubiani — wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie „Rzeczpospolitej”. Tylko jedna trzecia dorosłych Polaków żywi wobec nich pozytywne uczucia. Z jednej strony prywatny przedsiębiorca postrzegany jest jako człowiek zamożny, wykształcony, troszczący się o…
„Prywatny przedsiębiorca nie jest jeszcze pozytywnym bohaterem naszych czasów, ale powoli staje się pożądanym i trwałym elementem polskiej rzeczywistości” – powiedział wiceprezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu Bolesław Rok, w artykule Zamożny, wykształcony, nielubiany. Z badania opublikowanego w Rzeczpospolitej wynika, że w…
„Wspólne działania mediów i organizacji pozarządowych są w stanie pomóc ludziom zrozumieć, że wybory konsumenckie to jest karta wyborcza, którą codziennie wrzucamy, a tym samym stworzyć presję na producentów, że ludzie oczekują informacji o tym, co stoi za produktem” –…
Polscy menedżerowie (80%) znacznie częściej niż w innych krajach postrzegają społeczną odpowiedzialność biznesu jako etyczne działanie. Znacznie rzadziej (mniej niż 1/5 polskich respondentów) wskazują na rozumienie odpowiedzialnego biznesu jako relacje z interesariuszami i rozwiewanie ich obaw. Ten ostatni wynik był…
Zachowania nieetyczne są bardzo szerokim pojęciem, pod którym kryją się różnorodne zachowania sprzeczne z ogólnie obowiązującymi zasadami etyki w świecie biznesu: działania na szkodę przedsiębiorstwa, przyjmowanie korzyści majątkowych od kontrahentów pracodawcy, preferowanie wybranego kontrahenta wbrew interesom firmy. Miesięcznik „Supply Management”…
Odpowiedzialność społeczna polskich firm nadal ogranicza się głównie do pojedynczych działań i rzadko ma własną strategię. 100 przykładów prospołecznych działań przedstawia tegoroczny, trzeci raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2004″. Opracowanie jest podsumowaniem zaangażowania polskich przedsiębiorstw w realizację…
Poziom respektowania zasad etycznych przez polski biznes pozostawia wiele do życzenia. W przygotowaniach do uruchomienia działalności gospodarczej, a potem w trakcie jej prowadzenia, bierze się pod uwagę wiele różnych czynników, ale brakuje wśród nich etyki. Polskiemu biznesowi brakuje etycznego wymiaru….
Kultura organizacyjna zakorzeniona w programie etycznym to najlepsze spoiwo cementujące firmę i integrujące załogę. Badania potwierdzają, że zachodzi pozytywna korelacja między naciskiem na postępowanie etyczne a motywacją pracowników i wynikami osiąganymi przez firmę. O wartości przedsiębiorstwa decydują nie tylko środki…
Społeczna odpowiedzialność firmy to nie stanowiska, a raczej postawa, odpowiedni stosunek do ludzi czy pewien typ procesów i wartości, które występują w firmie, są dzielone przez wszystkich pracowników i mają znaczący wpływ na wykonywane przez nich funkcje. Zarządzanie zasobami ludzkimi…
Wybierz rok
Wybierz miesiąc