Aktualności

28 listopada 2008

Listopadowe wiadomości z CSR Europe

Od Partnerów

Zapraszamy do lektury listopadowych wiadomości z CSR Europe. W tym miesiącu znajdą Państwo m.in informacje o najnowszych badaniach BITC i KPMG dotyczących rozwoju idei CSR, o europejskiej regulacji rynku pracowników tymczasowych, wpływie kryzysu finansowego na dalszy rozwój CSR oraz o…

4 listopada 2008

Sustainablity must be integral to schools’ DNA.

W ostatnich latach szkoły biznesu uwzględniły w swoich programach idee „społecznej odpowiedzialności biznesu” i „zrównoważonego rozwoju”. Powstało wiele centrów, instytutów czy inicjatyw związanych z tą tematyką, a szkoły dumnie głoszą swoje oddanie zasadom CSR. Niestety mimo widocznego wzrostu aktywności w…

4 listopada 2008

Wiele fundacji korporacyjnych służy do wydawania firmowych pieniędzy.

Fundacja ma pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki jej fundatora. Podstawą sukcesu jest jasne określenie strategii i skali zaangażowania. Michał Dżoga (Gazeta Prawna, 13.10.2008) 

4 listopada 2008

Moda pod znakiem eko.

Od jakiegoś czasu możemy zaobserwować na rynku nowy „ekologiczny trend”, szczególnie wsródproducentów odzieży. Coraz częściej oferują oni klientom kolekcje ubrań z bawełny organicznej lub zachęcają do korzystania z internetowych katalogów zamiast tych papierowych, przekonując nas o tym, że środowisko naturalne…

4 listopada 2008

Etyka pracy pomaga w walce z konkurencją.

Co trzeci pracodawca w Polsce nie przestrzega zasad etyki w swojej polityce kadrowej. Tymczasem dobrze zmotywowani i lojalni pracownicy to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod w walce z konkurencją. rozmawiała Katarzyna Bartman (Gazeta Prawna, 09.10.2008)

4 listopada 2008

The Color of Money.

Zrównoważony rozwój jest czymś więcej niż populranym wśród firm hasłem marketingowym. Obecnie staje się coraz bardziej dochodowym biznesem. Jilian Mincer (Wall Street Journal, 06.10.2008)

4 listopada 2008

Chciwość zabija rynek.

Deficyt podstawowych wartości przyniósł karierę terminom „etyka biznesu” czy „społeczna odpowiedzialność biznesu”. Przedsiębiorstwa, które działają według tych zasad, są efektywniejsze. o. Maciej Zięba (Polska, 3.10.2008)

4 listopada 2008

Gdzie w firmie zaczyna się etyka.

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility – CSR) to formuła biznesu związana z indywidualną świadomością konsekwencji decyzji biznesowych. Głębszej refleksji nad CSR i powiązaniu go z ludzkim, moralnym imperatywem czynienia dobra sprzyjają otwartość i nowoczesność firmy. Iwona Kuraszko (CEO, 01.10.2008)

4 listopada 2008

Nowy wymiar integracji.

Firmowe wyjazdy za miasto zakrapiane alkoholem czy surwiwalowe imprezy integracyjne przechodzą do lamusa. Nadchodzi nowa moda: wspólne sadzenie drzewek, kwiatów, a nawet liczenie ptaków. Dariusz Brzostek, Katarzyna Pawłowska-Salińska (Gazeta Wyborcza, 27.10.2008)

26 października 2008

Firma z plusem.

Biznes odpowiedzialny społecznie (CSR) kojarzy się z akcjami wielkich korporacji. A przecież małe firmy też mają pole do popisu. W Przekroju ukazał się artykuł Urszuli Światłowskie pod tytule „Firma z plusem”, w którym autorka podejmuje temat społecznej odpowiedzialności średnich i…

Źródło informacji

Archiwum

Wybierz rok

Wybierz miesiąc