Aktualności

18 maja 2006

CSR dobrowolny

Bolesław Rok wiceprezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu w Gazecie Finansowej pisze o niedoszłych planach Komisji Europejskiej, która zamierzała włączyć CSR w system obowiązujących wszystkie kraje członkowskie regulacji prawnych. Na szczęście nic z tego nie wyszło. CSR pozostanie obszarem nieobligatoryjnej działalności firm,…

20 kwietnia 2006

Zdecydowanie pozytywny objaw

Termin CSR (corpomte social responsibilty), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu lub po prostu odpowiedzialny biznes, znalazł swoje stałe miejsce w języku biznesowym. Wrażliwość na nowości Mógłbym nawet powiedzieć więcej: termin CSR został przejęty przez biznes. Szczególnie pracownicy działów PR, którzy zawsze…

1 kwietnia 2006

Coraz modniejsza filantropia w pracy

Rośnie zainteresowanie wolontariatem pracowniczym – wynika z zaprezentowanego w piątek raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Prezentuje on przykłady ubiegłorocznych działań firm podejmowanych dla poprawy sytuacji różnych społeczności. „Takie działania dają dobrą energię” – uważa Agata Stafiej-Bartosik z Danone – „Pracownicy mają…

20 lutego 2006

Zamożny, wykształcony, nielubiany

Dziś w Polsce prywatni przedsiębiorcy nie są lubiani — wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie „Rzeczpospolitej”. Tylko jedna trzecia dorosłych Polaków żywi wobec nich pozytywne uczucia. Z jednej strony prywatny przedsiębiorca postrzegany jest jako człowiek zamożny, wykształcony, troszczący się o…

20 lutego 2006

Oni potrzebują akceptacji

„Prywatny przedsiębiorca nie jest jeszcze pozytywnym bohaterem naszych czasów, ale powoli staje się pożądanym i trwałym elementem polskiej rzeczywistości” – powiedział wiceprezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu Bolesław Rok, w artykule Zamożny, wykształcony, nielubiany. Z badania opublikowanego w Rzeczpospolitej wynika, że w…

5 grudnia 2005

Polacy nie wiedzą co kupują

, CSR w Polsce

„Wspólne działania mediów i organizacji pozarządowych są w stanie pomóc ludziom zrozumieć, że wybory konsumenckie to jest karta wyborcza, którą codziennie wrzucamy, a tym samym stworzyć presję na producentów, że ludzie oczekują informacji o tym, co stoi za produktem” –…

1 grudnia 2005

Co firmy sądzą o odpowiedzialności społecznej biznesu? – najnowsze badanie Banku Światowego

CSR na świecie,

Polscy menedżerowie (80%) znacznie częściej niż w innych krajach postrzegają społeczną odpowiedzialność biznesu jako etyczne działanie. Znacznie rzadziej (mniej niż 1/5 polskich respondentów) wskazują na rozumienie odpowiedzialnego biznesu jako relacje z interesariuszami i rozwiewanie ich obaw. Ten ostatni wynik był…

1 lipca 2005

Problemy etyczne w firmowych działach zakupów

Zachowania nieetyczne są bardzo szerokim pojęciem, pod którym kryją się różnorodne zachowania sprzeczne z ogólnie obowiązującymi zasadami etyki w świecie biznesu: działania na szkodę przedsiębiorstwa, przyjmowanie korzyści majątkowych od kontrahentów pracodawcy, preferowanie wybranego kontrahenta wbrew interesom firmy. Miesięcznik „Supply Management”…

2 marca 2005

Dobre przykłady powinny inspirować

Odpowiedzialność społeczna polskich firm nadal ogranicza się głównie do pojedynczych działań i rzadko ma własną strategię. 100 przykładów prospołecznych działań przedstawia tegoroczny, trzeci raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2004″. Opracowanie jest podsumowaniem zaangażowania polskich przedsiębiorstw w realizację…

28 lutego 2005

Praca od podstaw – 15 lat wolności ekonomicznej a etyka

Aktualności FOB,

Poziom respektowania zasad etycznych przez polski biznes pozostawia wiele do życzenia. W przygotowaniach do uruchomienia działalności gospodarczej, a potem w trakcie jej prowadzenia, bierze się pod uwagę wiele różnych czynników, ale brakuje wśród nich etyki. Polskiemu biznesowi brakuje etycznego wymiaru….

Źródło informacji

Archiwum

Wybierz rok

Wybierz miesiąc