Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Polska firma odzieżowa LPP po raz kolejny odpowiedziała na potrzeby placówek medycznych walczących z drugą falą pandemii. Firma zdecydowała o dalszym wsparciu rzeczowym i finansowym szpitali na Pomorzu i w Małopolsce. W ramach tegorocznej, drugiej już odsłony akcji #LPPpomaga gdański producent przekaże odzież dla personelu, a także środki pieniężne potrzebne na zakup niezbędnego sprzętu. Łącznie w ramach bieżącej inicjatywy spółka przeznaczy na wsparcie służby zdrowia ponad 1,2 mln zł.
Według badania „Digital Inclusion Benchmark” za 2020 rok firma Samsung znalazła się na 10. miejscu wśród stu najbardziej wpływowych firm technologicznych na świecie. Południowokoreański gigant zajął także 4. pozycję wśród najlepszych firm z kategorii „hardware”. Ranking został zrealizowany m.in. na podstawie danych z Polski.
Już po raz trzeci Bank BNP Paribas został Partnerem Strategicznym akcji Szlachetna Paczka. Do tej pory bank przekazał ponad 3 miliony złotych na realizację tej inicjatywy. Oprócz wsparcia finansowego Fundacja BNP Paribas koordynuje też bankową akcję wolontariacką. W tym roku kolejny raz do pomocy potrzebującym zaproszeni zostaną również Klienci.
Już 50 oddziałów Banku BNP Paribas otrzymało ceryfikat „Obiekt bez barier”, przyznawany obiektom spełniającym szczegółowe wymagania dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Inkluzywne podejście do projektowania oddziałów jest dostrzegane i doceniane. W piątek, 20 listopada, bank otrzymał Medal Przyjaciel Integracji za prowadzenie konsekwentnej polityki tworzenia bankowości dostępnej dla wszystkich klientów.
Santander Bank Polska, odpowiadając na potrzeby przedsiębiorców w czasie pandemii, wprowadził innowacyjny i w pełni zdalny proces kredytowy do 300 000 zł dla małych i średnich firm.
Energetyka odnawialna i nowoczesna petrochemia wytyczą drogę transformacji Grupy ORLEN do 2030 roku. Rozwój nowych obszarów będzie napędzany poprzez maksymalizację zysków i przebudowę dotychczasowej działalności, uwzględniającą nowe technologie, trendy środowiskowe i konsumenckie. Realizacja strategii ORLEN2030 doprowadzi do dalszej dywersyfikacji źródeł przychodów Koncernu, wpisując się w długofalowy cel osiągnięcia neutralności emisyjnej w 2050 roku.
W ostatnich latach na całym świecie odnotowuje się wzrost znaczenia raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Najwyższy wskaźnik raportowania odnotowano w Ameryce Północnej (90 proc. analizowanych firm), w Polsce już blisko 8 na 10 największych firm raportuje tego typu kwestie. Około 2/3 największych przedsiębiorstw składających sprawozdania na całym świecie ma ustalone cele w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla. Jednocześnie ponad 69 proc. analizowanych firm łączy obecnie swoją działalność z celami zrównoważonego rozwoju ONZ (Sustainable Development Goals – SDGs) w swojej sprawozdawczości korporacyjnej. Jednak zaledwie 14 proc. z analizowanych firm ujawnia zarówno pozytywny jaki i negatywny wpływ na Globalne Cele SDGs – wynika z raportu KPMG pt. „The time has come. The KPMG Survey of Sustainability Reporting 2020”.
Laureatów tegorocznej rywalizacji poznaliśmy 27 listopada podczas gali finałowej, zorganizowanej w ramach Gdynia E(x)plory Week 2020. Nagrodę główną otrzymał Szymon Perlicki, uczeń Szkoły Podstawowej nr 28 we Wrocławiu, za projekt pt.: „Symetryczny algorytm szyfrowania dowolnych informacji z użyciem własności hipersfery i przestrzeni wielowymiarowych”. Grupa LOTOS jest Mecenasem Programu E(x)plory już od ośmiu lat.
Badanie, w którym uczestniczyli rektorzy z 90 krajów, wskazuje na silny wpływ pandemii na sytuację finansową uczelni wyższych oraz przewiduje spadek liczby zgłoszeń kandydatów na studia. Aż 70% ankietowanych instytucji zamierza wdrożyć program kształcenia bazujący na modelu hybrydowym i podkreśla potrzebę zainwestowania dodatkowych środków.
Organizatorzy zachęcają do poznania projektu, w którym działania twórcze wychodzą poza ramy instytucji. OKNO to 15 wystaw 15 młodych artystów i artystek w miastach na terenie całego kraju. Wraz z finalistami i finalistkami 19. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii budowany jest artystyczny dialog z lokalnymi społecznościami. Efekty współpracy odkryjesz intencjonalnie lub przypadkiem – będą dostępne dla każdego przechodnia w kilkunastu miastach w Polsce.
Wybierz rok
Wybierz miesiąc