Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Redakcja „Rzeczpospolitej” postanowiła nagrodzić pracodawców, którzy najlepiej poradzili sobie z aktualnymi wyzwaniami. Wśród laureatów konkursu znalazła się Grupa Amica, doceniona za wdrożenie rozwiązań ESG.
Polscy właściciele aut elektrycznych mają ulubione kierunki zagranicznych wyjazdów samochodem, a wakacje nie zmieniają istotnie ich zwyczajów, jeśli chodzi o ładowanie na publicznych stacjach w Polsce. Szczegóły zostały zebrane przez GreenWay, a Volkswagen i InsightOut Lab przeprowadziły analizę udostępnionych danych.
Większość dzieci i młodzieży twierdzi, że słyszała o zmianach klimatu, ale tylko połowa rozumie, czym one rzeczywiście są i odróżnia zmiany sezonowe od długoletnich trendów – to wynik sondażu przeprowadzonego na zlecenie UNICEF przez Instytut Gallupa.
Najnowszy z serii raportów UNICEF dotyczących warunków i jakości życia dzieci w krajach OECD i UE pokazuje, że w latach 2014-2021 Francja, Islandia, Norwegia, Szwajcaria i Wielka Brytania odnotowały gwałtowny wzrost ubóstwa wśród dzieci. Choć w tym czasie Polska radziła sobie w walce z tym problemem, szereg czynników doprowadził do zmiany sytuacji w ubiegłym roku – liczba dzieci żyjących w skrajnym ubóstwie wzrosła w naszym kraju o kilkadziesiąt tysięcy.
Ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ Międzynarodowy Dzień Wolontariusza to święto obchodzone co roku 5 grudnia. Z tej okazji Grupa ORLEN zorganizowała Galę Wolontariatu, podsumowującą charytatywną działalność pracowników Spółki.
Hasło nowej kampanii społecznej BNP Paribas brzmi #CoZTąKasą – Jak rozmowy o kasie wpływają na nasze relacje? Kolejny wspólny projekt Banku i Fundacji Sukcesu Pisanego ma na celu podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji finansowej i finansów osobistych.
Wyniki badania Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej pokazują, że ochrona środowiska oraz działania wobec pracowników to kluczowe obszary aktywności firm w zakresie ESG. Według respondentów głównym motywatorem podejmowanych przez biznes działań jest chęć poprawy wizerunku, choć na znaczeniu zyskują również oczekiwania ze strony klientów, czy pracowników, a także nowe regulacje związane m.in. z raportowaniem.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariusza Henkel Polska podsumował efekty swojego programu wolontariatu pracowniczego i programu społecznego zaangażowania marek Social Partnerships. W 2023 roku w ciągu trzech kwartałów firma zrealizowała 157 projektów społecznych na kwotę blisko 4,9 mln zł.
Carrefour Polska podsumował współpracę z firmą Ubrania do Oddania. Trwająca ponad 2 tygodnie akcja pod hasłem “Nie wyrzucaj, oddaj odzież w Carrefour” cieszyła się ogromnym zainteresowaniem klientów, dzięki czemu sieć zebrała blisko 4 tony ubrań. Angażując się w akcję z obszaru gospodarki cyrkularnej, sieć przyczyniła się do zaoszczędzenia ponad 23,5 mln litrów wody i ograniczenia emisji ponad 48 ton CO2.
Bank BNP Paribas z sukcesem zakończył starania o przyznanie certyfikatu „Obiekt bez barier” dla siedziby głównej w Warszawie. To wyróżnienie oznacza, że budynek spełnił kluczowe zasady przekrojowego dostosowania do potrzeb osób o ograniczonej sprawności.
Wybierz rok
Wybierz miesiąc