Zwycięzcy Konkursu „Raporty Społeczne 2008” wyłonieni!

20 stycznia 2009

Dotyczy firmy: PwC,

Grupa Lotos S.A. zwyciężyła w konkursie „Raporty Społeczne 2008 – Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu”. Wyróżnienie otrzymał Bank Millennium S.A. W głosowaniu internetowym w opinii interesariuszy najlepiej sporządzone raporty przedstawiły firmy: Kompania Piwowarska S.A. i Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.

Rozstrzygnięcie konkursu – organizowanego przez PricewaterhouseCoopers, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i CSR Consulting – miało miejsce 28 października br. podczas konferencji Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008.

„Raporty Społeczne 2008” to druga edycja konkursu na najlepiej sporządzony raport z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Projekt powstał w ubiegłym roku w wyniku współpracy PricewaterhouseCoopers, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i CSR Consulting. Konkurs adresowany jest do przedsiębiorstw i organizacji posiadających świadomość znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu, pragnących raportować swoje działania w tym obszarze w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny. Celem konkursu „Raporty Społeczne” jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania społecznego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie w oparciu o międzynarodowe kryteria.

W ramach upowszechniania zagadnienia raportowania społecznego organizatorzy tegorocznej edycji konkursu zachęcili do głosowania również internautów i po raz pierwszy przyznano nagrodę za najlepiej sporządzone raporty w opinii interesariuszy. Jak zauważa Mirella Panek – Owsiańska, Prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, członek jury konkursu: „Na całym świecie toczy się obecnie dyskusja, o tym jak dostosować informacje zawarte w raporcie społecznym do różnych przecież oczekiwań interesariuszy i w ogóle zachęcić ich do czytania tych raportów, temu też ma służyć wyrażenie opinii internautów na temat raportów biorących udział w naszym konkursie. Chcemy, aby coraz szersze grono różnych grup interesariuszy sięgało po raporty i aby z czasem publikowanie raportu stało się ważnym elementem aktywności firm w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce.”

14 raportów zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu podobnie jak w ubiegłym roku oceniało jury złożone z ekspertów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych, jak i społecznej odpowiedzialności biznesu. „ Bardzo się cieszę, że w tegorocznej edycji konkursu pojawiły się zarówno firmy, które startowały w ubiegłorocznej edycji inicjatywy, a więc kontynuujące proces raportowania jak i zupełnie nowe, publikujące raport społeczny w Polsce po raz pierwszy” – zaznacza Prof. Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PricewaterhouseCoopers Polska, zarazem przewodniczący jury konkursu – „W ostatnich latach obserwujemy coraz większe zainteresowanie firm strategicznym podejściem do zagadnień społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce, a proces raportowania w tym obszarze jest niezbędnym tego elementem. Oczywiście w Polsce na razie grono firm raportujących wyniki w zakresie odpowiedzialnego biznesu jest bardzo wąskie, ale mam nadzieję, że z czasem firmy docenią pozytywne skutki płynące z przejrzystej i wiarygodnej komunikacji w tym obszarze” dodaje prof. Witold Orłowski.

W ramach inicjatywy oprócz samego konkursu planowane są również inne działania upowszechniające raportowanie społeczne i edukację w tym obszarze różnych grup odbiorców. Miedzy innymi w tym roku powstanie pierwsza w Polsce interaktywna biblioteka raportów społecznych dostępna na stronie konkursu – www.raportyspoleczne.pl.

W konkursie „Raporty Społeczne 2008” udział wzięło 11 przedsiębiorstw działających na rynku polskim: Bank Millenium S.A., BRE Bank S.A., Cereal Partners Poland Toruń-Pacific Sp. z.o.o., Coca Cola HBC Polska Sp. z.o.o, Grupa LOTOS S.A., Grupa Nowy Styl, Hewlett-Packard Polska Sp. z.o.o., Kompania Piwowarska S.A., Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A., ZF Polpharma S.A.

Dodatkowe informacje na stronie konkursu:
www.raportyspoleczne.pl