Trzy nagrody dla Henkla

29 stycznia 2010

Dotyczy firmy: Henkel Polska,

Zaangażowanie Henkel na rzecz zrównoważonego rozwoju przynosi korzyści również partnerom biznesowym firmy. Klienci hurtowi i detaliczni firmy Henkel doceniają jej zaangażowanie w społeczną odpowiedzialność biznesu. W 2009 roku główni międzynarodowi partnerzy biznesowi przyznali firmie nagrody za szczególny wkład w ich własne działania w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Henkel nie tylko oferuje klientom produkty o najwyższej jakości, ale udostępnia także własną wiedzę z zakresu ochrony środowiska i odpowiedzialności społecznej. Od ponad 130 lat zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna stanowią część DNA firmy Henkel. Podejście to zostało dostrzeżone przez partnerów biznesowych firmy. Jako dowód uznania Henkel otrzymał trzy wyróżnienia: od amerykańskiej sieci handlowej Walmart, wiodącego światowego producenta przekąsek i płatków śniadaniowych Kellogg’s oraz szwajcarskiej Coop Group.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyróżnień, a także dumni z faktu, że wspieramy naszych klientów w ich własnych działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju – powiedział Kasper Rorsted, prezes zarządu Henkla. – Są dowodem, że nasze podejście i wieloletnie zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju czyni nas atrakcyjnym partnerem dla naszych klientów – dodał.

Nagroda sieci Walmart

Walmart wyróżnił firmę Henkel jako dostawcę o największym – w skali globalnej – wkładzie w rozwijanie zrównoważonego rozwiązań biznesowych sieci. Czynnikiem decydującym o przyznaniu nagrody, była bliska współpraca między partnerami w ramach Współpracy na rzecz Zrównoważonych Wartości (Sustainable Value Networks), a w szczególności wsparcie w dziedzinie składników i opakowań. Amerykański gigant handlowy jest największym klientem Henkla w sektorze handlu detalicznego.

Program Pro-środowiskowego Zarządzania firmy Kellogg (Kellogg’s Environmental Stewardship Challenge)

Henkel ma także swój udział w realizacji zrównoważonych celów spółki Kellogg produkującej płatki śniadaniowe, ciastka i przekąski.

Coop Natura Preis

Nagrodę Coop Natura Preis (Nagroda dla dostawców Coop) w postaci czeku na 30 000 franków szwajcarskich przyznano Henklowi w kategorii „Najlepszy popularyzator zrównoważonego rozwoju”. Nagroda ta jest przyznawana co dwa lata osobie lub organizacji, dzięki której asortyment sieci Coop staje się bardziej zrównoważony. Henkel został dostrzeżony jako firma, której środki piorące i czystości łączą najwyższą jakość i skuteczność działania z odpowiedzialnością za środowisko. Henkel zamierza przeznaczyć nagrodę pieniężną na wdrożenie projektów ekologicznych, które zostaną zrealizowane razem z pracownikami firmy w Szwajcarii.

Informacje na temat zrównoważonego rozwoju firmy Henkel są dostępne na stronie: www.henkel.com/sustainability.