Różowy październik w Biedronce

13 października 2021

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Największa sieć handlowa w Polsce dołącza do ogólnopolskiej akcji #ThinkPink. W jej ramach, od 14 października we wszystkich sklepach sieci będzie można kupić limitowany baton BeRaw z symboliczną różową wstążką. 10% dochodu ze sprzedaży produktu trafi do fundacji „OnkoCafe Razem lepiej”, wspierającej walkę z rakiem piersi w Polsce.

WHO ogłosiła, że rak piersi jest obecnie najbardziej powszechnym na świecie. Mimo tego, świadomość choroby wydaje się być nadal niewystarczająco wysoka. Z danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) wynika, że średnio 41,8 na 100 tys. Polek zmarło w 2020 roku na ten rodzaj nowotworu, a liczby te z roku na rok rosną.

Celem akcji #ThinkPink, której partnerem jest sieć Biedronka jest więc podniesienie świadomości kobiet w kwestii profilaktyki choroby oraz zwiększenie dostępu do badań profilaktycznych. Od 14 października we wszystkich sklepach Biedronki będzie dostępne 150 tys. sztuk batonu BeRaw z różową wstążką, z którego 10% dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczone dla fundacji „OnkoCafe Razem lepiej”.

Motywem przewodnim akcji #ThinkPink w 2021 roku jest międzypokoleniowość, która zwraca uwagę na fakt, że rak piersi dotyka kobiety w różnym wieku. Nie jest to choroba, na którą cierpią wyłącznie starsze kobiety, dlatego też profilaktyka na każdym etapie życia jest kluczowa. To ona zwiększa szanse na wczesne wykrycie nowotworu, a co za tym idzie na jego pokonanie.

#ThinkPink to kolejne z wielu działań Biedronki na rzecz wsparcia kobiet w Polsce. Należąca do Jeronimo Martins Polska sieć włączyła się m.in. w walkę z ubóstwem menstruacyjnym realnie wspierając kobiety, których sytuacja materialna nie pozwala na zapewnienie odpowiednich środków higienicznych, uruchomiając program „Razem zacznijmy okres zmian”, w którym za zakup wybranych artykułów menstruacyjnych można było otrzymać voucher o wartości tych zakupów do wykorzystania na dowolne produkty lub pomoc kobietom w potrzebie. Akcja potrwa w sklepach sieci Biedronka od 14 do 20 października lub do wyczerpania zapasów.