Rossmann zmienia świat zakupów na bardziej dostępny

18 listopada 2020

Dotyczy firmy: Rossmann,

Od połowy października 2020 w sklepach Rossmann, między innymi w Warszawie, Lublinie czy Białymstoku wdrożono nowe kasy, które łączą funkcje kas tradycyjnych i samoobsługowych oraz są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – to pierwsze takie rozwiązanie na rynku. Projekt został zrealizowany przy współpracy z firmą SelfMaker. Rossmann – wiodąca sieć drogerii kosmetycznych, zainwestowała w rynek i podyktowała trendy rozwoju technologii kas samoobsługowych. Szacuje się, że społeczność Głuchych w Polsce liczy 500 tyś. osób, a poważny uszczerbek słuchu ma kolejne 900 tyś. Polaków. Według danych GUS z 2016 roku około 1 mln Polaków jest słabowidzących i ma poważne trudności z czytaniem.

Zakupy powinny być dobrym i pozytywnym doświadczeniem dla każdego. Nowe kasy samoobsługowe zwiększają dostępność sklepów dla wszystkich, niezależnie od stopnia sprawności. Dzięki zwiększonemu kontrastowi oraz odpowiedniej czcionce są one przyjazne w obsłudze dla osób słabowidzących.
Poza intuicyjnym systemem, nowe kasy zostały zaprojektowane w taki sposób, aby łączyły funkcję kas tradycyjnych i samoobsługowych – są to pierwsze tego typu kasy na rynku. Za te rozwiązanie odpowiada firma SelfMaker.

Ruchomy, 15 calowy ekran, który można obracać o 180 stopni pozwala na obsługę kasy przez pracownika sklepu lub klienta, w przypadku kiedy stanowisko nie ma kasjera. Wystarczy, aby klient obrócił ekran w swoim kierunku i rozpoczął samodzielne skanowanie produktów. Dodatkowo, ekran może się poruszać w płaszczyźnie góra dół, co pozwala na dostosowanie jego wysokości do klienta. Dzięki takiemu rozwiązaniu, osoby poruszające się np. na wózku inwalidzkim mogą obniżyć ekran do odpowiedniego poziomu i komfortowo dokonać zakupu, również osoby wyższe mogą dostosować ekran do własnych potrzeb.

źródło: mat. pras.