Rola edukacji finansowej wśród młodych

19 lipca 2019

Dotyczy firmy: Provident Polska,

Badanie Ipsos MORI przeprowadzone na zlecenie International Personal Finance pokazuje, że 49% Polaków z pokolenia Zet (18-25 lat) uważa, że ich sytuacja materialna jest lepsza niż ich rodziców, kiedy byli w tym samym wieku. Eksperci Providenta podkreślają, że na ten wskaźnik wpływa m.in. edukacja finansowa wśród młodych. 

– Młodzi z optymizmem patrzą w przyszłość i oczekują dalszych pozytywnych zmian. 65 proc. przedstawicieli pokolenia Zet uważa, że w ciągu następnego roku ich sytuacja finansowa się polepszy. Wśród młodych Polaków ten odsetek wyniósł 62 proc. Dodatkowo uwidacznia się związek między oceną swojego stanu posiadania, a odbytą formalną edukacją dotyczącą zarządzania osobistymi finansami. Osoby, które zostały przeszkolone w tym zakresie, częściej wskazują na pozytywne zmiany w przestrzeni swoich finansów (68 proc.) niż osoby, które nie miały do czynienia z takimi działaniami (63 proc.) – mówi Anna Karasińska, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska.

Eksperci Providenta podkreślają, ze ważne, by informacje kierowane do młodych przybierały przystępną dla nich formę. Firma od 2016 roku prowadzi projekt edukacyjny Co z tym hajsem?!, w którym 3 youtuberów bada temat zarządzania codziennym budżetem. Materiały wideo wprowadzają młodzież w świat gospodarowania pieniędzmi. W najnowszym materiale zapytali młodych mieszkańców Gdańska, jak oceniają swoją kondycję finansową względem ich rodziców.

Młodzi gdańszczanie okazali się jeszcze bardziej optymistyczni niż respondenci badania Ipsos MORI na zlecenie IPF. Tylko nieliczni stwierdzali, że ich sytuacja finansowa jest gorsza niż ich rodziców, kiedy byli w tym samym wieku. Przechodnie, przepytani przez yotuberów z kanału Co z tym hajsem?!, wskazywali, że dzisiaj młodzi mają o wiele więcej możliwości niż wcześniejsze pokolenia, chociażby znalezienia intersującej i dobrze płatnej pracy.

Materiał wideo: 

Źródło: mat. pras.