Oni potrzebują akceptacji

20 lutego 2006

„Prywatny przedsiębiorca nie jest jeszcze pozytywnym bohaterem naszych czasów, ale powoli staje się pożądanym i trwałym elementem polskiej rzeczywistości” – powiedział wiceprezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu Bolesław Rok, w artykule Zamożny, wykształcony, nielubiany.

Z badania opublikowanego w Rzeczpospolitej wynika, że w opinii dorosłych Polaków typowy prywatny przedsiębiorca jest zamożny, wykształcony i troszczy się o własną firmę, ale wątpliwa jest jego postawa etyczna.

„Przedsiębiorcy, podobnie jak każdy, potrzebują społecznej akceptacji” – stwierdza Bolesław Rok„Jeżeli za pośrednictwem mediów dociera do nas dużo faktów przedstawiających ich i ich firmy w negatywnym świetle, to zazwyczaj zaczynamy sądzić, że te negatywne przykłady są powszechne i dotyczą wszystkich. Badania »Rzeczpospolitej« właśnie to pokazują.”

„Biznesmeni, o których często piszą media, cieszą się niższym zaufaniem społecznym niż »zwykli« menedżerowie i przedsiębiorcy. Czy kształtowanie, często niezasłużonego, negatywnego wizerunku biznesu w świadomości społecznej może prowadzić — niczym samosprawdzająca się przepowiednia — do ograniczania ich działalności w Polsce? Chyba nie o to chodzi. Zwiększająca się frustracja może doprowadzić do społecznej niechęci wobec gospodarki rynkowej w ogóle” – dodaje.

źródło: Rzeczpospolita 20.02.2006