Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Forum Odpowiedzialnego Biznesu ogłosiło skład jury 11. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności”, w którym nagradzani są piszący na temat odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju.
Konkurs „Pióro odpowiedzialności” kierowany jest do dziennikarzy i ekspertów, którzy w swojej pracy podejmują tematy związane z odpowiedzialnym biznesem i zrównoważonym rozwojem. Zakwalifikowane do konkursu artykuły ocenia eksperckie jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele mediów, naukowcy oraz reprezentantka Forum Odpowiedzialnego Biznesu:
Przebieg konkursu
W tegorocznej edycji konkursu obecne są trzy kategorie:
– Pandemia pokazała jaskrawo, jak ważne są fakty i możliwość dotarcia do wiarygodnych informacji. Nie przypadkiem pojawiło się pojęcie infodemii, a więc natłoku informacji, niekoniecznie prawdziwych, towarzyszących epidemii. Tym bardziej liczy się rzetelne dziennikarstwo. Trudno przecenić jego rolę w szybko zmieniającej się i coraz bardziej skomplikowanej rzeczywistości. W konkursie „Pióro odpowiedzialności” chcemy nagrodzić dziennikarzy i ekspertów CSR, którzy na co dzień starają się pokazywać ważne, aktualne, czasem trudne tematy dotyczące odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. To przecież dotyczy każdego z nas – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przewodnicząca jury konkursu.
W każdej z trzech kategorii (artykuł prasowy – media elektroniczne i drukowane; artykuł ekspercki – media elektroniczne i drukowane; artykuł tematyczny „pandemia a miejsce pracy” – media elektroniczne i drukowane) przyznawana jest nagroda główna lub nagroda specjalna. Decyzją jury teksty mogą zostać również nagrodzone wyróżnieniem. Autorzy nagrodzonych tekstów otrzymają statuetki lub dyplomy.
Zwycięzcy 11. edycji „Pióra odpowiedzialności” zostaną ogłoszeni w kwietniu podczas premiery 19. edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.
Konkurs dla dziennikarzy i ekspertów piszących o społecznej odpowiedzialności biznesu – „Pióro odpowiedzialności” organizowany jest od 11 lat. Jego celem jest propagowanie w mediach idei społecznej odpowiedzialności biznesu, zwiększenie zainteresowania dziennikarzy i ekspertów tematyką CSR oraz podnoszenie ich wiedzy i kompetencji w tym zakresie.
Więcej informacji o poprzednich edycjach tutaj >>
Regulamin >>
Źródło: Informacja własna