IKEA podsumowuje rok, w którym stale zyskuje na znaczeniu jakość domowego życia

19 października 2021

Dotyczy firmy: IKEA,

Wyniki finansowe IKEA Retail w Polsce odzwierciedlają kontynuację działań firmy, by stać się jeszcze bardziej dostępną online i stacjonarnie, przystępną cenowo i zrównoważoną.

U podstaw naszej działalności biznesowej leży misja tworzenia pozytywnych wartości dla klientów, pracowników, społeczeństwa i planety. Rozpoczynając rok finansowy 2021 z jednej strony zakładaliśmy, że będzie to okres niepewności spowodowanych pandemią COVID-19 oraz ryzykiem pojawienia się kolejnych lockdownów, lecz z drugiej strony wierzyliśmy, że będzie to także czas nowych szans i możliwości, w tym dla dalszej transformacji cyfrowej. Patrząc wstecz na miniony rok finansowy mogę powiedzieć, że w okresie pandemii nasze podejście wyróżniało się troską i profesjonalizmem. Naszą siłę wzmacnialiśmy chroniąc miejsca pracy, okazując pomoc sąsiadom i najbardziej potrzebującym społecznościom. Zainwestowaliśmy zarówno w stacjonarną, jak i cyfrową sprzedaż, rozwijaliśmy usługi zdalnego planowania i sprzedaży. Przygotowaliśmy jeszcze lepszą ofertę dla tych, którzy cenią jakość i niskie ceny, pomagając im zrealizować marzenia dotyczące lepszego życia w domu. To szczególnie istotne w czasach, gdy życie w domu stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. 9-procentowy wzrost sprzedaży to imponujący wynik. Zawdzięczamy go przedsiębiorczemu podejściu i współpracownikom z całego szeregu firm z łańcucha wartości IKEA w Polsce. Osiągnęliśmy go pomimo trudnego okresu pandemii, zakłóceń w międzynarodowym systemie frachtu morskiego, przy ograniczonej dostępności niektórych surowców i braku kierowców w całej Europie – mówi Karin Sköld, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail w Polsce.

Zrównoważona oferta

W minionym roku IKEA proponowała swoim klientom jeszcze więcej produktów, które powstawały zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, cechując się dobrym wzornictwem, jakością, funkcjonalnością oraz przystępną ceną, a ich udział w całej sprzedaży osiągnął poziom 32 proc. Odpowiedzialne podejście oznaczało też oferowanie smacznych i zdrowych posiłków – udział roślinnych i warzywnych klopsików wyniósł łącznie 33 proc. w całkowitej liczbie klopsików zakupionych w sklepikach i restauracjach IKEA.

Źródło: inf. pras.