Good life goals – czyli Cele Zrównoważonego Rozwoju dla każdego

9 października 2018

Z okazji trzeciej rocznicy ogłoszenia zapisów Agendy na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030, World Business Council wspólnie z organizacją Futerra i Programem Środowiskowym ONZ rozpoczął kampanię „Good life goals”/”Cele dobrego życia”, która w lekki i zabawny sposób przedstawia Cele Zrównoważonego Rozwoju, zwracając uwagę na to co każdy człowiek może zrobić na rzecz ich realizacji. 

Kampania została stworzona, aby dotrzeć z informacją o Celach Zrównoważonego Rozwoju do jak najszerszego grona odbiorców. Jak zapewniają jej autorzy – chociaż kampania skierowana jest przede wszystkim do osób indywidualnych, stwarza też szansę dla biznesu w upowszechnianiu SDGs.

Julian Hill-Landolt (Dyrektor Zrównoważonego Stylu Życia na WBCSD) wyjaśnia: „Cele Dobrego Życia zapewniają ekscytującą nową perspektywę i szansę dla biznesu. Coraz więcej firm dostosowuje swoje strategie do SDGs, ale nie zawsze istniała wyraźna metoda angażowania pracowników i klientów w rozmowę na temat Celów lub w działania podejmowane na rzecz uczynienia przedsiębiorstw bardziej zrównoważonymi. Cele Dobrego Życia mogą pomóc firmom zrozumieć, w jaki sposób ich produkty i usługi są powiązane z Celami zrównoważonego rozwoju, wykorzystując to jako sposób na nawiązanie kontaktu, zaangażowanie, a nawet zainspirowanie swoich społeczności do działania na rzecz realizacji SDGs. „

Na stronie dedykowanej kampanii www.goodlifegoals.org  można znaleźć materiały, które pomogą w przybliżeniu zagadnień związanych z Agendą 2030 – filmy, grafiki, emotikony, przewodnik dot. promocji w mediach społecznościowych.

Materiały są udostępnione na zasadzie otwartej licencji Creative Commons.

Czytaj więcej o kampanii TUTAJ.

źródło: WBCSD