Ekspercka wiedza, networking i cenne doświadczenie w jednym – za nami finał 18. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu

28 lipca 2022

Dotyczy firmy: Allegro,

W weekend 16-17 lipca w ramach ścieżki edukacyjnej „Raportowanie i zarządzanie różnorodnością” odbył się ostatni zjazd Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. O wpływie na polski e-commerce, śladzie węglowym oraz oddziaływaniu społecznym opowiadali eksperci oraz ekspertki Allegro, opiekuna zjazdu.

Zgodnie z prośbą ambasadorek oraz ambasadorów LOB, ostatni zjazd misyjnego programu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, dotyczył tematyki raportowania niefinansowego, w tym m.in. tworzenia raportu zrównoważonego rozwoju. Zjazd rozpoczął się spotkaniem z Marcinem Gruszką, rzecznikiem prasowym Allegro. Ekspert wyjaśnił, w jaki sposób firma, będąca na początku swojej działalności startupem, ewoluowała, stając się jedną z najbardziej popularnych platform zakupowych w Polsce. Uczestnicy/czki zdobyli również wiedzę na temat wartości, metodyki i struktury raportu niefinansowego, o których opowiedział Tadeusz Joniewicz, Sustainability & ESG Expert. Tadeusz podkreślił, że raport Allegro został wyróżniony w Konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju, organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Deloitte.

Podczas następnego spotkania, Marta Byra, Social and Charity Projects Expert pokazała ambasadorom/kom platformę Allegro Charytatywni, z której cały dochód przeznaczony jest na wybrane organizacje charytatywne. Sobotnie zajęcia zakończył warsztat Jana Kowalczyka, DEX Project Managera oraz Mateusza Trzeszczkowskiego, Senior Project Support Specialist’ę. Uczestnicy dowiedzieli się, jakie wyzwania na drodze zrównoważonego rozwoju stoją przed operatorem logistycznym, mającym w swojej ofercie maszyny paczkowe. Ambasadorom udało się wypracować kilka nowatorskich pomysłów, ważnych dla rozwoju Allegro w kierunku zielonej transformacji i zrównoważonej przyszłości firmy.

Niedzielę rozpoczęło wystąpienie Agaty Voelkel, PR Managerki w Allegro, a całemu spotkaniu towarzyszyło pytanie: dlaczego warto komunikować dostępność usług? Po wstępie teoretycznym odbyła się część warsztatowa, podczas której uczestnicy pracowali nad kampanią informacyjną. Zadanie było podsumowaniem zdobytej wiedzy w obszarze dostępności. W następnej części programu, Teresa Bęben, Employer Branding Specialist, wyjaśniła obecnym tajniki employer brandingu, m.in. mówiąc o tym, co łączy go z lotem w kosmos oraz Walt Disney’em. Ostatni warsztat pt. “Kiedy biznes spotyka szarego nosorożca – czyli dlaczego warto mieć cele klimatyczne?”, poprowadziła Magda Andrejczuk, Sustainability & ESG Expert.

Podsumowanie ostatnich warsztatów stanowiło jednocześnie podsumowanie całego zjazdu zorganizowanego w ramach Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Zdobyta wiedza i doświadczenie, a także możliwość networkingu z przedstawicielami/kami czterech firm angażujących na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz ekspertami/kami w tej dziedzinie są bezcenne i na pewno przydadzą się w przyszłości.

Paweł Dębała, uczestnik 18. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu