Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
CEMEX prowadzi aktualnie pilotażowy projekt wsparcia szkół zlokalizowanych wokół zakładów w zakresie prowadzenia zdalnych zajęć lekcyjnych w okresie zamknięcia szkół. W projekt zaangażowani są również wolontariusze CEMEX.
Obecnie firma pracuje z jedną szkołą podstawową, znajdującą się w sąsiedztwie cementowni Rudniki (Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Koninie), ale po odbyciu pilotażu, planuje wsparcie dla większej ilości szkół w społecznościach lokalnych wokół jednostek biznesowych CEMEX.
Celem projektu jest stworzenie środowiska pracy zdalnej w aplikacji TEAMS dla wszystkich uczniów oraz nauczycieli – projekt posłuży jako alternatywa nauczania stacjonarnego w okresie przejściowym pandemii koronawirusa, a być może rozwiązania wypracowane dadzą przestrzeń na wykorzystanie tego narzędzia ogólnie do koordynacji współpracy między uczniami a nauczycielami w zakresie prac domowych.
Dodatkowo taka digitalizacja procesów zapewni uczniom oraz nauczycielom nowe kompetencje obsługi nowoczesnych aplikacji, które dadzą szanse dzieciom w dalszej drodze edukacyjnej w szkołach średnich, a nawet później wyższych.
Obecnie nauczyciele i rodzice/uczniowie korzystają z aplikacji Librus Synergia, która jest narzędziem dosyć statycznym, formą dzienniczka, gdzie rejestruje się oceny, nieobecności oraz można wysyłać wiadomości, z ograniczonymi możliwościami wysyłania w wiadomościach załączników, co jest bardzo ważnym aspektem w obecnej sytuacji, gdzie dzieci tworzą prezentacje w ppt, opracowania w Word, itd.
Ministerstwo Edukacji nie narzuca metod i daje nauczycielom dowolność doboru metod, co niestety powoduje czasem szum informacyjny i jest trudne do opanowania zarówno przez rodziców jak i dzieci. Tylko niewielu nauczycieli korzysta z takich rozwiązań jak np. Skype lub Teams. Przy obliczu takich wyzwań brakuje spójnego podejścia do stworzenia klas wirtualnych, tak żeby było to uporządkowane, a dzieci mogły nadal kontynuować program edukacyjny dla swojego rocznika. Jednocześnie firma Microsoft wyszła naprzeciw wyzwaniom szkół dając im darmowy dostęp do pakietu Office 365 – licencja A1. Materiały edukacyjne jak obsługiwać różne aplikacje są zamieszczone w Internecie, natomiast nadal brakuje jasnej rekomendacji, co z tej wielości aplikacji wybrać i mało szkół w ten temat w rzeczywistości weszło.
Zbudowanie wirtualnych klas dla wszystkich uczniów szkoły w Koninie w środowisku Office 365 – TEAMS
Usługa internetowa oparta na chmurze zawierająca zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej: połączenia wideo, wymiany plików, sprawdzania obecności, wysyłania komunikatów do uczestników, przydzielanie zadań, itd.
Plan prac projektowych:
Źródło: CEMEX