Drugi Zjazd Ligi Odpowiedzialnego Biznesu „Zarządzanie w CSR”

3 kwietnia 2017

Dotyczy firmy: BNP Paribas Bank Polska, Grupa Sanofi,

W weekend 18-19.03.2017 odbył się drugi zjazd Ambasadorów 13. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Tym razem Ambasadorzy i Ambasadorki Ligi gościli u Opiekuna ścieżki edukacyjnej- Zarządzanie a CSR, Banku BGŻ BNP Paribas. Podczas dwudniowych warsztatów uczestnicy mieli możliwość poznać wewnętrzne praktyki CSR firmy.

Spotkanie zainaugurowała Krzysztofa Bełz (BGŻ BNP Paribas), wprowadzając Ambasadorów w tematykę z zakresu monitorowania spółek i transakcji w sektorach wrażliwych. Z kolei Maciej Piskorski (BGŻ BNP Paribas) scharakteryzował specyfikę współpracy z klientami z sektora Agro oraz proces finansowania sektora rolnego. Okazuje się, że jest to duże wyzwanie dla Banku, a przede wszystkim ogromne zobowiązanie wobec Klienta. Kolejne wystąpienie Dyrektora Departamentu ds. Monitorowania Zgodności BGŻ BNP Paribas Piotra Bieniasza, poprzez swoją niekonwencjonalną formę, wprowadziło niezwykle angażującą dyskusję związaną z tematyką etyki i compliance. Ostatni tego dnia warsztat Marzeny Farion-Rzeźniczak zaprezentował elementy ładu korporacyjnego jakimi jest m.in. zarządzanie zmianą podczas fuzji i transformacja kultury organizacyjnej. Sam przedmiot zarządzania zmianą okazał się niezwykle trudnym tematem, co ukazało, z jakimi trudnościami musi w takich sytuacjach zmagać się dana firma.

Na zakończenie pierwszego dnia Ambasadorzy udali się na Podwieczorek przy CSR, którego gościem była Jacqueline Kacprzak z Ministerstwa Rozwoju. Pani Jacqueline w bardzo interesujący sposób opowiedziała o swojej pracy zawodowej, jednocześnie przekonując, że każda praca niesie ze sobą unikalną wartość i wyzwania.

Drugiego dnia zjazdu Magdalena Pachulska, ekspertka CSR, przybliżyła uczestnikom praktykę tworzenia raportów m.in. wg standardu Global Reporting Initiative (GRI). Zaraz po krótkiej przerwie Karolina Szapiro z Grupy Sanofi omówiła, czym jest i w jaki sposób należy tworzyć strategię CSR spójną z modelem biznesowym. Pracując w grupach, omawiając przedstawione case studies Ambasadorzy mieli okazję konsultować wspólne pomysły i utrwalić nabytą wiedzę pod okiem prelegentów. Intensywne dwa dni szkoleń pozwoliły Ambasadorom nabrać wielu umiejętności praktycznych i zainspirować się do dalszych działań w kierunku społecznej odpowiedzialności.

Prowadzącym, uczestnikom i uczestniczkom dziękujemy za interesujące i angażujące dyskusje!

źródło: www.lob.org.pl