Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Najnowsza fala badania Meaningful Brands, które Havas prowadzi od 2009 roku, pokazuje, że konsumenci nieustannie poszukują uczciwości i autentyczności – ale marki mają trudności ze spełnieniem tych oczekiwań. To powoduje, że wkraczamy w „erę konsumenckiego cynizmu”.
Globalnie tylko 47% marek jest ocenianych jako godna zaufania, w Polsce wskaźnik ten jest jeszcze niższy i wynosi zaledwie 28%. Aż 71% respondentów nie wierzy, że marki dotrzymają złożonych obietnic i jest zmęczona tym, że marki mówią i robią co innego.
Co gorsza, tylko 34% konsumentów uważa, że firmy są przejrzyste w kwestii swoich zobowiązań i obietnic. Tegoroczna fala badania, które mierzy wartość marek w kategoriach funkcjonalnych, osobistych i społecznych, pokazuje, że 75% marek mogłoby zniknąć z dnia na dzień, a większość ludzi się tym nie przejmie lub z łatwością znajdzie zastępstwo.
W raporcie z najnowszej edycji badania Meaningful Brands podkreślono, że tylko odpowiednia kompozycja korzyści funkcjonalnych, osobistych i społecznych pozwala unikać cynizmu konsumentów i budować silną markę, zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie. Marki muszą więc skupić się a tym co będzie autentyczne i ważne dla ich kategorii. Jak wskazano w raporcie, w tym pomocne mogą być Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
W przygotowanym przez Havas zestawieniu marek, które są najbardziej meaningful znaleźli się m.in. partnerzy strategiczni Forum Odpowiedzialnego Biznesu: Allegro, Biedronka (Jeronimo Martins Polska), Castorama, IKEA, Rossmann i Samsung. Gratulujemy!
Szczegóły w raporcie dostępnym tutaj >>
Źródło: raporty-meaningful.pl