Carrefour zwiększa liczbę sklepów z cichymi godzinami i wprowadza pierwszeństwo obsługi dla osób z autyzmem

2 czerwca 2021

Dotyczy firmy: Carrefour Polska,

Mając na uwadze komfort osób o szczególnych potrzebach, Carrefour Polska rozszerza listę sklepów z tzw. cichymi godzinami, podczas których osoby mierzące się ze spektrum autyzmu lub nadwrażliwością sensoryczną będą mogły zrobić zakupy w specjalnych warunkach. Firma podjęła także decyzję o wprowadzeniu dla tej grupy osób pierwszeństwa obsługi przy kasach.

Szacuje się, że w Polsce ponad 30 tysięcy osób jest chorych na autyzm lub boryka się z nadwrażliwością sensoryczną. Spotykają się one z wieloma wyzwaniami codzienności, np. niepewnością grawitacyjną, lękiem przed upadkiem, lękiem wysokości, problemem z oceną odległości i przestrzeni czy nadwrażliwością na bodźce świetlne lub dźwiękowe.

Z myślą o tych osobach Carrefour rozszerza listę sklepów, w których codziennie rano, w godzinach od 9:00 do 10:00, obowiązywały będą specjalne warunki funkcjonowania. Na 60 minut przygaszone zostaną światła, wyłączona muzyka, przestaną być nadawane ogłoszenia i komunikaty głosowe, a także sieć zwolni tempo obsługi klientów przy kasach. Dodatkowo, firma zdecydowała o wprowadzeniu pierwszeństwa obsługi dla klientów z autyzmem.

– Carrefour Polska od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Jako pierwsza sieć handlowa przystąpiliśmy także do ministerialnego programu Dostępność Plus, zainicjowanego w 2018 roku przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Zniesienie barier i swobodny dostęp do komfortowych zakupów dla wszystkich klientów jest naszym priorytetem. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie projektu „cichych godzin” na kolejne sklepy w różnych miastach i formatach. Dzięki temu zbierzemy niezbędne doświadczenia, aby udostępnić tą możliwość we wszystkich hiper- i supermarketach naszej sieci w Polsce – dodaje Kowalska.

Wprowadzenie cichych godzin to nie jedyne działania Carrefour Polska skierowane do osób o szczególnych potrzebach. Firma oferuje w swoich sklepach także inne rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak m.in. usługę tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami czy system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących w Galerii Morena w Gdańsku. Firma proponuje również swoim klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także możliwość połączenia kart fizycznych z aplikacją „Mój Carrefour”, w której znajdą oni dodatkowe zniżki na zakupy.

źródło: mat. pras.