Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Zakończyła się kluczowa faza kampanii „Nie spal się na starcie” realizowanej przez Fundację Aflofarm z patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Organizatorzy akcji wysłali do wszystkich szkół podstawowych i gimnazjalnych w Polsce konspekt zajęć dydaktycznych. Znane są już też wyniki konkursu dla uczniów na film edukacyjny. Antynikotynowy przekaz trafił do milionów Polaków.
Temat palenia tytoniu jest bardzo chętnie podejmowany w kampaniach społecznych. W ostatnich latach zrobiono w tym kierunku bardzo wiele, a odsetek palaczy z roku na rok spada. Jeśli jednak przyjrzeć się bliżej tym statystykom, okazuje się, że ten antypapierosowy ruch społeczny dotyczy przede wszystkim osób dorosłych. Niestety, wciąż jeszcze brakuje działań prewencyjnych skierowanych do dzieci i młodzieży – mówi Tomasz Furman, prezes Fundacji Aflofarm.
Po wysyłce materiałów dydaktycznych z zaciekawieniem obserwowaliśmy media społecznościowe, w których szkoły relacjonowały przeprowadzoną akcję. W wielu placówkach film był puszczany w sali gimnastycznej, do której zapraszano kilka klas naraz. To najlepszy dowód na to, że pomysł z wysyłką płyty i konspektu lekcji był strzałem w dziesiątkę – dodaje Tomasz Furman.
– Dzięki kampanii młodzi ludzie mogą dowiedzieć się więcej na temat skutków palenia papierosów zarówno w perspektywie krótko-, jak i długookresowej. Spotkania, rozmowy, dostęp do informacji, jak i aktywne ich zaangażowanie się w tworzenie filmików na temat rzucania palenia to świetna droga do wykreślenia papierosów z początku drogi życiowej – ocenia prof. Adam Fronczak, ekspert merytoryczny kampanii.
– Doceniliśmy nie tyle zaangażowanie firmy w lokalnym środowisku, ile fakt, jak silnie, konsekwentnie, a przy tym bez poszukiwania zbytniego rozgłosu, na skalę ogólnopolską pabianicka firma angażuje się w promowanie zdrowego stylu życia walcząc z paleniem papierosów – powiedział podczas wręczania nagrody Paweł Zielewski, redaktor naczelny Forbesa.
źródło: materiały prasowe