Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Firma Aflofarm Farmacja Polska, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, została wyróżniona nagrodą specjalną dla firmy odpowiedzialnej społecznie przez miesięcznik „Forbes”. Doceniono działania Aflofarmu w zakresie ogólnopolskiej promocji zdrowego trybu życia oraz lokalnych działań o charakterze dobroczynnym, które realizowane są na terenie województwa łódzkiego.
Stworzyliśmy w redakcji magazynu „Forbes” kapitułę złożoną ze wszystkich dziennikarzy polskiej edycji tytułu, ludzi, którzy doskonale znają istotę polskiego biznesu, ale przede wszystkim zgodzili się ocenić firmy pod kątem ich odpowiedzialności, również społecznej. Jako że nie można do takiej oceny przyłożyć mierzalnych, obiektywnych kryteriów zgodziliśmy się, że bierzemy na siebie – nomen omen – odpowiedzialność za werdykt. Ostatecznie wybór padł na Aflofarm, ale doceniliśmy nie tyle zaangażowanie firmy w lokalnym środowisku, ile fakt, jak silnie, konsekwentnie, a przy tym bez poszukiwania zbytniego rozgłosu, na skalę ogólnopolską pabianicka firma angażuje się w promowanie zdrowego stylu życia walcząc z paleniem papierosów -mówi Paweł Zielewski, redaktor naczelny miesięcznika „Forbes”.
Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności zawsze były istotnym elementem naszej działalności i są one wpisane strategię firmy. Wierzymy, że duży powinien więcej, dlatego nasze działania realizowane są równolegle na polu ogólnopolskim i lokalnym. Prowadzimy dwie fundacje: „My kochamy Pabianice”, która wspiera finansowo lokalne placówki medyczne oraz Fundację Aflofarm, za pośrednictwem której prowadzimy ogólnopolskie akcje edukacyjne. To daje nam możliwość strategicznego i całościowego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu – mówi Jacek Furman, prezes Aflofarmu.
Nasza akcja zmuszała do myślenia i wymagała interakcji. 22 tysiące szkół podstawowych i gimnazjalnych w Polsce otrzymało od nas gotowe materiały edukacyjne poświęcone profilaktyce antynikotynowej. Zorganizowaliśmy także kreatywny konkurs na nakręcenie dodatkowej części do filmu promującego kampanię. Wszystko po to, aby młodzi ludzie aktywnie uczestniczyli w promocji antynikotynowej – mówi Jacek Furman.
Jesteśmy tacy sami w środku, jak i na zewnątrz firmy. Chcemy dzielić się swoim sukcesem z naszym otoczeniem i osobami, które potrzebują naszej pomocy. Cieszymy się, że nasze działania są zauważane i doceniane -podsumowuje Jacek Furman.