Mirella Panek-Owsiańska

Ekspertka FOB

85W Forum Odpowiedzialnego Biznesu od 2006 roku. W latach 2006-2017 prezeska FOB, a od 2016 roku również członkini Zarządu CSR Europe.

Wykształcenie

Absolwentka nauk politycznych o specjalności marketing polityczny; Szkoły Liderów oraz programów International Visitors Departamentu Stanu USA poświęconych demokracji, prawom człowieka i CSR. Stypendystka Lecha Wałęsy i Rady Europy.

Autorka artykułów i komentarzy prasowych, członkini jury konkursu Raporty Społeczne oraz innych konkursów poświęconych społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR.

Była ekspertka w Komitecie Technicznym ds. Społecznej Odpowiedzialności w ramach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, brała udział w tworzeniu i promocji Normy ISO 26000. Członkini Grupy Roboczej ds. promocji odpowiedzialnego biznesu przy Ministerstwie Gospodarki.

Doświadczenie

Posiada doświadczenie współpracy z trzema sektorami, przez wiele lat zajmowała się polityką, koordynowała program „Demokracja bez kobiet to pół demokracji”, współpracowała m.in. z Hanną Suchocką i Barbarą Piwnik. Trenerka – przeszkoliła ponad 500 działaczy i działaczek społecznych i politycznych, m.in. z Białorusi, Kuby, Serbii i Kirgistanu. Przez 4 lata pełniła funkcję rzeczniczki prasowej polskiej sekcji Amnesty International.

Mama małej Zojki. Lubi podróżować z mężem po Azji, nie wyobraża sobie życia bez Internetu.

Artykuły tego autora

31 marca 2017

#CSRwPL2016

Podsumowanie roku 2016 w CSR przygotowała prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Mirella Panek-Owsiańska. Tekst otwiera rozdział poświęcony artykułom eksperckim w 15. edycji Raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. #Edukacja – przedmiot obowiązkowy 5808 internautów oddało 17 424 głosy na najciekawsze inicjatywy edukacyjne firm, a 10 finalistów zostało nagrodzonych podczas Targów CSR. W sumie do projektu…

21 kwietnia 2016

CSR i PR – czy łączy je tylko R?

Fragment artykułu z publikacji Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce Pod koniec lat 90. akademicy i działacze społeczni biorący udział w międzynarodowych konferencjach po raz pierwszy zetknęli się z terminem CSR (corporate social responsibility) określającym wówczas prospołeczne i prośrodowiskowe działania firm komercyjnych. I tak m.in. z długich rozmów profesora etyki Bolesława Roka z…

18 grudnia 2015

CSR r(E)wolucja

Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce ewoluuje, zmieniając swoje definicje i priorytety. Jest to proces widoczny dla zaangażowanych weń graczy, chociaż opinia publiczna zapewne wolałaby podejście bardziej rewolucyjne.

25 czerwca 2015

Pękające mury między sektorami

Sukces we współczesnym świecie będą odnosiły te osoby, organizacje, firmy lub instytucje, które poza męskimi, posiadają także cechy charakterystyczne i powszechnie przypisywane kobietom. Nie chodzi tu jednak o przeciwstawianie sobie obu płci, ale o wprowadzenie równowagi do zarządzania, balansu, w którym mniej będzie rywalizacji, a więcej otwartości na współpracę.

31 marca 2015

Menadżer CSR liderem zmiany

Z perspektywy kolejnych lat rozwoju CSR w Polsce możemy podsumować, co się udało, nad czym trzeba jeszcze pracować i co najważniejsze dla tej debaty, jaki wkład w upowszechnianie odpowiedzialnego biznesu mają ludzie, a szczególnie menadżerowie i menadżerki CSR.