Mirella Panek-Owsiańska

Ekspertka FOB

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu od 2006 roku. W latach 2006-2017 prezeska FOB, a od 2016 roku również członkini Zarządu CSR Europe.

Wykształcenie

Absolwentka nauk politycznych o specjalności marketing polityczny; Szkoły Liderów oraz programów International Visitors Departamentu Stanu USA poświęconych demokracji, prawom człowieka i CSR. Stypendystka Lecha Wałęsy i Rady Europy.

Autorka artykułów i komentarzy prasowych, członkini jury konkursu Raporty Społeczne oraz innych konkursów poświęconych społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR.

Była ekspertka w Komitecie Technicznym ds. Społecznej Odpowiedzialności w ramach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, brała udział w tworzeniu i promocji Normy ISO 26000. Członkini Grupy Roboczej ds. promocji odpowiedzialnego biznesu przy Ministerstwie Gospodarki.

Doświadczenie

Posiada doświadczenie współpracy z trzema sektorami, przez wiele lat zajmowała się polityką, koordynowała program „Demokracja bez kobiet to pół demokracji”, współpracowała m.in. z Hanną Suchocką i Barbarą Piwnik. Trenerka – przeszkoliła ponad 500 działaczy i działaczek społecznych i politycznych, m.in. z Białorusi, Kuby, Serbii i Kirgistanu. Przez 4 lata pełniła funkcję rzeczniczki prasowej polskiej sekcji Amnesty International.

Mama małej Zojki. Lubi podróżować z mężem po Azji, nie wyobraża sobie życia bez Internetu.

Artykuły tego autora

31 marca 2017

#CSRwPL2016

Podsumowanie roku 2016 w CSR przygotowała prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Mirella Panek-Owsiańska. Tekst otwiera rozdział poświęcony artykułom eksperckim w 15. edycji Raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. #Edukacja – przedmiot obowiązkowy 5808 internautów oddało 17 424 głosy na najciekawsze inicjatywy edukacyjne firm, a 10 finalistów zostało nagrodzonych podczas Targów CSR. W sumie do projektu…

21 kwietnia 2016

CSR i PR – czy łączy je tylko R?

Fragment artykułu z publikacji Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce Pod koniec lat 90. akademicy i działacze społeczni biorący udział w międzynarodowych konferencjach po raz pierwszy zetknęli się z terminem CSR (corporate social responsibility) określającym wówczas prospołeczne i prośrodowiskowe działania firm komercyjnych. I tak m.in. z długich rozmów profesora etyki Bolesława Roka z…

18 grudnia 2015

CSR r(E)wolucja

Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce ewoluuje, zmieniając swoje definicje i priorytety. Jest to proces widoczny dla zaangażowanych weń graczy, chociaż opinia publiczna zapewne wolałaby podejście bardziej rewolucyjne.