Karol Krzyczkowski

koordynator projektów

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu odpowiedzialny za portal internetowy, a także realizacje projektów, szczególnie wokół tematyki wolontariatu pracowniczego.

W FOB pracuje od sierpnia 2015. Wcześniej pracował w Centrach Wolontariatu między innymi w Gdańsku, Warszawie i Kielcach, w których odpowiedzialny był za przygotowywanie i realizację projektów. Absolwent Szkoły Liderów Organizacji Pozarządowych.

W społecznej odpowiedzialności biznesu najbardziej pasjonuje go wykorzystanie nowych technologii do budowania społeczności wokół działań.

Prywatnie entuzjasta nowych technologii, maratończyk, kolekcjoner polskich komiksów i bloger piszący o wolontariacie.

Artykuły tego autora

14 kwietnia 2017

Świadomość wpływu – czy na pewno wiesz, co zmienia wolontariat twoich pracowników?

W każdej zgłoszonej do niniejszego raportu praktyce, oprócz szczegółowo opisanych działań, otrzymujemy także mierniki jej sukcesu i efektywności działań. O ile w przypadku praktyk dotyczących szeroko pojętego wolontariatu pracowniczego nie ma problemu z opisem tych wskaźników ilościowo, to bardzo rzadko znajdujemy dobrze dobrane i opisane wskaźniki jakościowe.

10 grudnia 2016

SDGs a strategie CSR

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

25 listopada 2016

Jak nas zmienia wolontariat. Różnorodność. Uważność. Empatia

O potencjale zmian, które niesie ze sobą wolontariat wiele już napisano. Tym razem, chcemy zwrócić uwagę na te aspekty, które wiążą się z kwestiami różnorodności. Karta Różnorodności, której polskim koordynatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest europejską inicjatywą, obecną w 16 krajach Europy, którą od 2010 roku objęła swoim patronatem Komisja Europejska. Jest pomysłem na to jak wspierać pracodawców w budowaniu kultury włączającej, otwartej na różnorodność. A jak wolontariat łączy się z różnorodnością? Czy może ją wspierać?

24 marca 2016

Wolontariusze w mediach społecznościowych

Wolontariat pracowniczy jako element działań CSR firmy jest, a przynajmniej powinien być, włączony w jej działania PR i komunikację. Wolontariusze działają na rzecz społeczności i od właściwej komunikacji pomiędzy tymi dwiema grupami zależy, czy działania wolontariuszy odpowiadają rzeczywistym potrzebom istniejącym w środowisku lokalnym. Od komunikacji zależy także budowa zaufania i relacji między firmą a społecznością, co przekłada się na możliwość realizacji kolejnych, coraz bardziej złożonych działań.