lip 30 2012

CSR 2.0 KOMUNIKACJA, EDUKACJA, TECHNOLOGIA – Warszawa

Lokalizacja: Polska,

11 października w Warszawie odbędzie się międzynarodowa konferencja “CSR 2.0 KOMUNIKACJA, EDUKACJA, TECHNOLOGIA” organizowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Gościem specjalnym konferencji będzie Wayne Visser – dyrektor CSR International.

Termin: 11.10.2012 r.

Miejsce: Golden Floor Millennium Plaza, piętro 15, al. Jerozolimskie 123a Warszawa

Opłata za udział w konferencji wynosi 999 zł. Dla studentów, akademików i pracowników/pracowniczek organizacji pozarządowych cena zniżkowa: 250 zł.  Wolne miejsca zostały wyczerpane.

CSR 2.0 to ewolucja tradycyjnego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu, oparta na nowych możliwościach oraz trendach rynkowych.

CSR 2.0 to także działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu wykorzystujące możliwości, które daje Web 2.0 w komunikacji działań społecznie odpowiedzialnych. CSR 2.0 opiera się na nowych metodach i sposobach prowadzenia dialogu z interesariuszami z wykorzystaniem portali społecznościowych oraz nowych form komunikacji.

Trzecia z cyklu konferencja CSR 2.0 w tym roku będzie miała charakter międzynarodowy, z udziałem gościa specjalnego: Wayne’a Vissera, dyrektora CSR International, autora takich książek jak The Age of Responsibility: CSR 2.0 and the New DNA of Business, The World Guide to CSR.

Głowne tematy poruszane podczas konferencji:

  • Ewolucja CSR, Przejście od CSR 1.0 do CSR 2.0 – wystąpienie gościa specjalnego Wayne’a Vissera – dyrektora CSR International
  • Jak skutecznie komunikować działania CSR w internecie oraz za pomocą mediów społecznościowych?
  • Czy dialog z interesariuszami można prowadzić online?
  • Kampanie społeczne i bojkoty konsumenckie online czego mogą nas nauczyć?
  • Wykorzystanie nowych technologii w edukacji klientów, pracowników, dostawców
  • Interaktywny raport społeczny, jak i po co go robić?

Konferencja kierowana jest do:

  • Menedżerów zajmujących się CSR poszukujących inspiracji do przedstawienia działań dotyczących CSR w internecie
  • Osób związanych ze środowiskiem odpowiedzialnego biznesu – ekspertów, praktyków, przedstawicieli organizacji pozarządowych
  • Osób zajmujących się komunikacją i nowymi mediami, przedstawicieli agencji PR i interaktywnych
  • Praktyków i użytkowników mediów społecznościowych

PROGRAM

9:00 Rejestracja uczestników

9:30 Rozpoczęcie konferencji

9:45 Ewolucja CSR – Wayne Visser – dyrektor CSR International

11:15 Blok Komunikacja

  • Find & solve – obsługa klientów w dobie social media – Tomasz Sulewski, Orange
  • Wpływ komunikacji CSR na markę korporacyjną -Patrycja Rzucidło-Zając, Havas PR Warsaw
  • Kampanie społeczne i bojkoty konsumenckie online – Bartłomiej Rak, socjomania.pl
  • Dostosowanie stron internetowych do wrażliwego odbiorcy – Dominik Paszkiewicz, Akces Lab

12:15 Przerwa kawowa

12:30 Blok Edukacja

  • 2012: Edukacja w ręce mas, czyli o tym jak uczyć wystarczająco skutecznie- Bartosz Sokoliński, TO.BE Group
  • Grywalizacja – Marta Krawcewicz, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
  • Społeczne hackowanie łączy ludzi – Alicja Peszkowska, Fundacja Techsoup i Michał Mach, CiviCRM
  • Czy trzeba edukować konsumenta? Odbiór akcji CSR a faktyczne zachowania  konsumenckie na przykładzie inicjatyw ekologicznych – Hanna Strzałkowska, NK.pl

13:30 Blok Technologie

  • Innovation That Matters – zaangażowanie społeczne IBM – Izabela Jagosz-Kuchta
  • Wykorzystanie nowych technologii w komunikacji – Tomasz Kalka
  • Społecznie odpowiedzialne aplikacje – Katarzyna Orzechowska, socjomania.pl
  • Interaktywny raport społeczny – Aleksandra Stanek-Kowalczyk, PwC

14:30 Lunch

15:00 Sesje interaktywne (równolegle do wyboru)

  • Profit & Impact Generator – Zrównoważony model biznesowy źródłem innowacji – Tomasz Rudolf, Sebastian Straube, Innovatika
    Jak zwiększyć przychody firmy, jednocześnie generując pozytywny wpływ na otoczenie? Przykłady takich firm jak Method, Patagonia czy Interface pokazują, że jest to możliwe. W trakcie interaktywnej sesji przedstawimy, czym jest zrównoważony model biznesowy i pokażemy najbardziej inspirujące przykłady liderów w tym obszarze. Odkryjemy, jak za pomocą innowacji modelu biznesowego możemy zwiększać pozytywny wpływ na środowiskowo i społeczeństwo, angażować interesariuszy i budować z nimi relacje. Opowiemy też o autorskiej metodzie Profit & Impact Generator, a następnie postaramy się wzbudzić w każdym ducha twórczego przedsiębiorcy, angażując uczestników w zastosowanie przedstawionych narzędzi w praktyce.
    Część interaktywna będzie opierać się na następujących elementach:
    • Mapowanie modelu biznesowego organizacji
    • Zdefiniowanie wpływu firmy na otoczenie i sformułowanie „zrównoważonej misji”
    • Tworzenie pomysłów zwiększających przychody i zyski (Profit Generator) i wpływ na otoczenie (Impact Generator)
    • Planowanie inicjatyw angażujących poszczególnych interesariuszy w realizację „zrównoważonej misji” firmy
  • Czy dialog z interesariuszami można prowadzić online – Łukasz Pawłowski, Specjalista Social Media oraz trener medialny
    W czasie sesji uczestnicy będą mieli możliwość dowiedzieć się jak skutecznie komunikować działania CSR w internecie oraz za pomocą mediów społecznościowych; poznać przykłady firm, które prowadzą dialog z klientami, podwykonawcami i kontrahentami za pomocą platform internetowych oraz mediów społecznościowych; dowiedzieć się jakie możliwości i trudności wiążą się z komunikacją działań online; a także dowiedzieć się jak tworzyć raporty społeczne online i angażować interesariuszy do ich powstawania.
  • Kreowanie skutecznej kampanii społecznej online– Bartosz Sokoliński, TO.BE GroupInternet zmienia ludzi, ludzie zmieniają internet.
    Coraz więcej ludzi ma dostęp do sieci i coraz dłużej z niej korzystamy. Internet przestał tylko narzędziem, coraz częściej staje się „sposobem na życie”.
    Także marketing w internecie jest inny niż jeszcze kilka lat temu. Firmy inwestują coraz więcej pieniędzy, aby ich informacja docierała do coraz większej liczby ludzi.
    A co, w tym świetle, oznacza termin „skuteczne kampanie społeczne? Jak wykorzystać internet i media społecznościowe, aby poruszyć opinię?
    Na te i inne pytania będę starał się znaleźć odpowiedź podczas warsztatu, który będzie się składał przede wszystkim ze wspólnej pracy. Wnioski też wyciągniemy wspólnie…

17:00 Zakończenie

Prezentacje będą w formule pecha kucha.

Warunki uczestnictwa w konferencji

PARTNER GŁÓWNY: Orange Polska

PARTNER BLOKU TECHNOLOGIE: IBM

PATRONI MEDIALNI: BIZON, CR Navigator, GoldenLine, MARKETER +, marketingowiec.pl, Marketing przy kawie, Nowe Media, Network Magazyn, NK.pl, Proto.pl, SOCIALPRESS, Socjomania