Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki” – jest to już 10. jubileuszowa edycja tej unikalnej publikacji, która podsumowuje zaangażowanie firm w działania CSR w danym roku.
W 2011 roku Komisja Europejska przedstawiła komunikat, zawierający nową definicję CSR. FOB przedstawia, jakie jest znaczenie komunikatu dla przedsiębiorstw w całej Unii Europejskiej.
Książka zawiera informacje oraz wytyczne umożliwiające prawidłowe zrozumienie tematu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju oraz ich wprowadzenie na różnych etapach nauczania, od szkolnictwa podstawowego, po szkolnictwo wyższe. Publikacja powstała na zlecenie Ministerstwa Gospodarki.
Badanie „Odpowiedzialny marketing”, wykonane przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR, Grupa Gemius SA) na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu w 2011 roku.
„Dialog z interesariuszami” to publikacja z praktycznymi wskazówkami dla firm i organizacji, przygotowana przez Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Broszura jest praktycznym poradnikiem pokazującym, w jaki sposób zaplanować i przeprowadzić z sukcesem proces dialogu z otoczeniem.
Publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Wspólna odpowiedzialność – rola dostaw i zakupów” tłumaczy czym jest odpowiedzialny łańcuch dostaw – jeden z najważniejszych i najbardziej złożonych elementów zarządzania.
Publikacja „Polskie i szwedzkie MSP wobec wyzwań CSR” jest podsumowaniem badania przeprowadzone w ramach projektu RespEn.
The year 2010 will remain in our memories as the year of social and political catastrophes and natural disasters. This could not be without impact on businesses, which spontaneously initiated emergency actions offering help of their staff as well as substantial financial support.
Przewodnik pokazujący w jaki sposób radzić sobie z problemami pojawiającymi się podczas realizacji programów wolontariackich. Broszura jest uzupełnieniem publikacji „Firma=zaangażowanie”.
31 marca 2011 r. Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało dziewiąty już „Raport odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki”. Rosnące zaangażowanie małych i średnich przedsiębiorstw w mniejszych miastach, coraz powszechniejsze zastosowanie mediów społecznościowych w działaniach CSR – to tylko niektóre z trendów wyłaniających się z Raportu. Jego prezentacji towarzyszyła debata na temat przyszłej roli biznesu w Polsce i Europie, a także ogłoszenie wyników konkursu dla dziennikarzy „Pióro odpowiedzialności”.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu i GoodBrand CEE pod patronatem Ministerstwa Gospodarki przeprowadziło badanie „CSR w Polsce – Menedżerowie 500 / Lider CSR”.
Badanie „Odpowiedzialny łańcuch dostaw” – wyniki badania na grupie firm oraz konsumentów, dotyczące standardów społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu dostawami.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu ma przyjemność zaprezentować swoją najnowszą publikację „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu”, zawierającą opisy i analizę najciekawszych dobrych praktyk w obszarze CSR firm działających w Polsce.
„Responsible business in Poland 2009. Good practices” Report prepared by Responsible Business Forum is a…