Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje FOB

Wybrany obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne

Zobacz wszystkie publikacje

Responsible business in Poland 2021. English Summary

The “Responsible Business in Poland. Good practices”, an annual report published by the Responsible Business Forum, is Poland’s largest overview of CSR & sustainability initiatives. The 20th edition presents 1,677 actions taken by 283 organisations. Among other insights, the analysis of the initiatives shows that there are growing social expectations concerning corporate responsibility for impact on the community and environment.

Przygotuj się, nawet jeśli (jeszcze) nie wiesz na co. Co biznes ma wspólnego z aktywizmem

Co firmy mają wspólnego z aktywizmem? Jakie tematy cieszą się zainteresowaniem opinii publicznej? Czy warto zabierać głos w sprawach będących przedmiotem sporów? Odpowiedzi na te pytania zawiera najnowsza analiza tematyczna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Publikacja zawiera wyniki badań oraz komentarze czołowych ekspertów i ekspertek w obszarze CSR i komunikacji.

Wolontariat zdalny w czasie pandemii. Lista kontrolna dla wolontariuszy

Najnowsza infografika Forum Odpowiedzialnego Biznesu powstała na podstawie „Checklist for volunteering using virtual channels” przygotowanej przez Israeli Volunteering Network.

Raport z badania Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Koronawirus – opinie Polaków i ocena działań pracodawców”

Na początku pandemii Forum Odpowiedzialnego Biznesu, sprawdziło, skąd Polacy czerpią wiedzę o koronawirusie i komu najbardziej w tym zakresie ufają. Badanie dotyczyło także reakcji przedsiębiorców i działań, jakie wdrożono w firmach, aby chronić pracownice i pracowników oraz otoczenie. Ankietowani odpowiedzieli również jak ich zdaniem pandemia wpływa na nasze społeczeństwo i relacje społeczne, a także co zmieni w przyszłości. Dziś Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępnia cały raport z badania.

Różne oblicza dialogu. Inspirator dla firm

“Różne oblicza dialogu. Inspirator dla firm” to tytuł najnowszej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu, prezentującej zasady komunikacji i współpracy z interesariuszami. Wydawnictwo inspiruje do rozwijania dialogu i kształtowania pozytywnych relacji. Ma wspierać jedną z kluczowych kompetencji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.

MAPA dobrych praktyk Celów Zrównoważonego Rozwoju [interaktywna infografika]

Forum Odpowiedzialnego Biznesu przygotowało przegląd dobrych praktyk dotyczących Celów Zrównoważonego Rozwoju. Infografika zawiera przykłady działań…

17 wyzwań dla Polski – 17 odpowiedzi. Co firmy w Polsce mogą zrobić dla realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju?

Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprosiło 17 ekspertów z różnych dziedzin do publikacji przedstawiającej największe wyzwania, jakie stoją przed Polską na drodze do skutecznej realizacji założeń Agendy 2030. Publikacja pokazuje także rolę sektora prywatnego, który poprzez prowadzenie społecznie i środowiskowo odpowiedzialnych działań może przyczynić się do wzmocnienia tego procesu.

REPORT Responsible business in Poland 2017

The latest report “Responsible Business in Poland 2017. Good Practices” provides more than a thousand…

[INFOGRAFIKA] Design thinking w CSR

Forum Odpowiedzialnego Biznesu opracowało infografikę poświęconą wykorzystaniu metody design thinking w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu….

Raport: Badanie Alumnów Programu Ambasadorów CSR

Program Ambasadorów CSR jest programem edukacyjnym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którego celem jest edukowanie i budowanie nowych kadr menadżerów, przedsiębiorców, animatorów społecznych i liderów zmian. Do badania Alumnów zaproszono absolwentów wszystkich edycji programu Ambasadorów CSR od 2004 do 2014 roku.

Poradnik dla Prezesów i Prezesek dotyczący działań na rzecz klimatu

Od Szczytu Ziemi w Rio w 1992 roku poprzez spotkania w Kopenhadze i w Warszawie próbowano ustabilizować emisję gazów cieplarnianych na świecie. Dziś zatrzymanie postępującego ocieplenia klimatu jest już nie tylko kwestią dobrej woli państw, ale koniecznością. By stało się realne, konieczne jest uznanie globalnej odpowiedzialności za zmiany klimatu. Nowe technologie są potężnym sprzymierzeńcem, ale potrzebna jest też mądra polityka, by ich wykorzystanie nie uderzało w gospodarki krajów rozwijających się.

Infografika: Wolontariat pracowniczy partnerów FOB

Infografika pokazująca zaangażowanie partnerów FOB w wolontariat pracowniczy.

Wyniki badania „Menedżerowie CSR”

„Menedżerowie CSR” stanowią nową odsłonę wcześniej publikowanych w 2003 i 2010 roku badań realizowanych pod nazwą „Menedżerowie 500/ Lider CSR”. Pod względem tematyki pozostają one spójne, choć najnowsze badanie o menedżerach posiada jednak inne cele i przeprowadzone zostało według nowej metodologii. Na tym etapie rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce jest już liczne grono jej praktyków, którzy czerpiąc z własnego doświadczenia zawodowego mogą dokonać oceny stanu CSR w Polsce. Z tego względu głównym celem badania było sprawdzenie, jakie są ich opinie na temat osiągnięć CSR w polskim biznesie na przestrzeni ostatnich 15 lat oraz sprawdzenie tego, jak postrzegają perspektywy jego rozwoju na polskim gruncie w najbliższej przyszłości.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”

13 edycja raportu zostanie oficjalnie ogłoszona 31 marca 2015 roku w Galerii Sztuki „Zachęta”. W tym dniu uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jaka liczba przykładów działań firm znalazła się raporcie, który z obszarów zgromadził ich najwięcej, a także ile dokładnie firm zgłosiło swoje praktyki. Pozwoli to po raz kolejny stworzyć obraz CSR w Polsce.

Typ publikacji

Obszar tematyczny