Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Coraz więcej firm w Polsce realizuje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), jednak niewiele z nich mierzy efektywność, czy wpływ społeczny swoich działań. Jakie są sposoby mierzenia niematerialnych skutków CSR i jak robią to inni, opisuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu w publikacji „Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR”.
„15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część II” to kolejna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu zawierająca case studies firm działających w Polsce, które wdrażają filozofię odpowiedzialnego biznesu do swoich strategii i działań operacyjnych.
Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu” to publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która stanowi unikatowy zestaw artykułów eksperckich, studiów przypadków, wywiadów i badań, rzucających nowe światło na temat marketingu i społecznej odpowiedzialności biznesu.
Książka zawiera informacje oraz wytyczne umożliwiające prawidłowe zrozumienie tematu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju oraz ich wprowadzenie na różnych etapach nauczania, od szkolnictwa podstawowego, po szkolnictwo wyższe. Publikacja powstała na zlecenie Ministerstwa Gospodarki.
Publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Wspólna odpowiedzialność – rola dostaw i zakupów” tłumaczy czym jest odpowiedzialny łańcuch dostaw – jeden z najważniejszych i najbardziej złożonych elementów zarządzania.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu ma przyjemność zaprezentować swoją najnowszą publikację „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu”, zawierającą opisy i analizę najciekawszych dobrych praktyk w obszarze CSR firm działających w Polsce.
Publikacja „Współpraca organizacji pozarządowych z biznesem. Poradnik efektywnej współpracy” przygotowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu przedstawia w przejrzysty sposób najważniejsze kwestie dotyczących relacji biznes – NGO w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
Efektem projektu skierowanego do MŚP „Rozmowy o dobrym biznesie” jest publikacja przedstawiająca sylwetki przedsiębiorców z całej Polski, którzy osiągnęli sukces w odpowiedzialny sposób.
W najnowszym grudniowym numerze miesięcznika Forbes ukazał się przewodnik dla menedżera „CSR – zysk dzięki…
Odpowiedzialny biznes to szeroko rozumiana koncepcja obejmująca wiele zagadnień: od relacji z pracownikami i przejrzystości wobec akcjonariuszy, poprzez zaangażowanie w rozwój lokalnej społeczności, do standardów etycznych wdrażanych także wobec dostawców.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu, we współpracy z menedżerami czołowych przedsiębiorstw w Polsce, korzystając z doświadczeń organizacji na świecie, poszukuje skutecznych rozwiązań z zakresu społecznej odpowiedzialności dla przedsiębiorstw działających w Polsce.