Publikacje FOB

Każdego roku Forum Odpowiedzialnego Biznesu opracowuje liczne badania, analizy i publikacje dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i na świecie. Dostarczamy wiedzy na temat CSR i zrównoważonego rozwoju, bezpłatnie udostępniając wyniki naszej pracy na portalu odpowiedzialnybiznes.pl

Książki

E-book „Hackathony CSR”

E-book „Hackathony CSR”

Książki

Pierwszy w Polsce e-book poświęcony hackathonom w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju został oficjalnie zaprezentowany 24 października 2017 roku podczas UN Day 2017 pt. Healthy planet, healthy people. „Hackathony CSR” to publikacja autorstwa ChallengeRocket.com, której partnerem merytorycznym jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronat nad publikacją objął Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie.

czytaj więcej
Biznes, który zmienia świat – 15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce

Biznes, który zmienia świat – 15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce

KsiążkiForum Odpowiedzialnego Biznesu

Z okazji jubileuszu “15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce” Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydało publikację podsumowującą rozwój CSR. Wydawnictwo “Biznes, który zmienia świat” prezentuje to, co udało się osiągnąć w ostatnich 15 latach w obszarze odpowiedzialnego biznesu, koalicje i alianse, które to umożliwiły, a także trendy CSR, które przewidują eksperci tej koncepcji. Album pozwala krytycznie spojrzeć na biznesowy krajobraz minionych lat. Pokazując pozytywny wpływ CSR, przypomina jednocześnie bariery i kryzysy jego rozwoju.

czytaj więcej
Wspólna odpowiedzialność. Biznes w mieście

Wspólna odpowiedzialność. Biznes w mieście

KsiążkiForum Odpowiedzialnego Biznesu, ResPublica

Realizacja obietnicy lepszego miasta nie powiedzie się bez współpracy biznesu, administracji, mieszkańców i wsparcia rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Potrzebujemy biznesu nie tylko dlatego, że daje on mieszkańcom miejsca pracy i pozwala finansować proces rozwoju miasta, ale też m.in. ze względu na fakt, że przyczynia się utrzymywania usług publicznych na wysokim poziomie. Istotna jest także wiedza, doświadczenie i energia, jakie przynoszą ze sobą do miast przedsiębiorcy i firmy.

czytaj więcej
Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm

Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm

KsiążkiMagdalena Andrejczuk, Agnieszka Abec

Polscy przedsiębiorcy rzadko pytają innych o opinie i oczekiwania pomimo, że właśnie dialog z interesariuszami jest dla firm źródłem pomysłów oraz szansą na rozwój. Ten temat został rozwinięty w najnowszej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm”. Jej premiera miała miejsce podczas II Anty-Konferencji CSR 15 października br. w Warszawie.

czytaj więcej
15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część III

15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część III

KsiążkiMarcin Grzybek, dr Marta Karwacka

Minęły już czasy, w których remedium na konkurencję było działanie w pojedynkę. Współpraca na linii firma-firma to już standard, wciąż jednak wyzwaniem dla biznesu pozostają partnerstwa międzysektorowe. Najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” prezentuje, jak łączyć siły sektorów dla obopólnych korzyści.

czytaj więcej
Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego

Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego

KsiążkiNatalia Ćwik (red.)

Pierwsze w Polsce kompleksowe kompendium ukazujące proces raportowania z różnych perspektyw – firm, dziennikarzy, inwestorów, itp. Praca zbiorowa ekspertów i ekspertek ukazuje zarówno teoretyczny jak i praktyczny opis procesów, standardów i światowych trendów w raportowaniu. Przedstawia korzyści wewnętrzne i zewnętrzne, pokazuje zarys historyczny oraz dobre przykłady raportów wydanych w ciągu ostatnich lat.

czytaj więcej
Wspólna odpowiedzialność. Rola innowacji

Wspólna odpowiedzialność. Rola innowacji

KsiążkiForum Odpowiedzialnego Biznesu, Natalia Ćwik (red.)

Książka zawiera przykłady zarówno innowacji społecznych jak i ekologicznych oraz rozważanie dotyczące tego, jak pracownicy czy konsumenci mogą inicjować innowacje i tworzyć nowe modele biznesowe. Częścią publikacji są także case studies z Polski i zagranicy przybliżą istniejące dobre praktyki.
czytaj więcej
Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR

Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR

KsiążkiForum Odpowiedzialnego Biznesu

Coraz więcej firm w Polsce realizuje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), jednak niewiele z nich mierzy efektywność, czy wpływ społeczny swoich działań. Jakie są sposoby mierzenia niematerialnych skutków CSR i jak robią to inni, opisuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu w publikacji „Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR”.

czytaj więcej
Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu

Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu

KsiążkiNatalii Ćwik (red.)

Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu” to publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która stanowi unikatowy zestaw artykułów eksperckich, studiów przypadków, wywiadów i badań, rzucających nowe światło na temat marketingu i społecznej odpowiedzialności biznesu.
czytaj więcej