Publikacje

Wybrany typ publikacji: Książki

Zobacz wszystkie publikacje

Wolontariat pracowniczy na rzecz społeczności lokalnych

Z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariusza ukazuje się publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Wolontariat pracowniczy na rzecz…

E-book „Hackathony CSR”

Pierwszy w Polsce e-book poświęcony hackathonom w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju został oficjalnie zaprezentowany 24 października 2017 roku podczas UN Day 2017 pt. Healthy planet, healthy people. „Hackathony CSR” to publikacja autorstwa ChallengeRocket.com, której partnerem merytorycznym jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronat nad publikacją objął Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie.

Komunikacja a wolontariat

Wolontariat pracowniczy jest jedną z najchętniej podejmowanych form aktywności społecznej. Firmy wykorzystują go do zaangażowania…

Biznes, który zmienia świat – 15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce

Z okazji jubileuszu “15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce” Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydało publikację podsumowującą rozwój CSR. Wydawnictwo “Biznes, który zmienia świat” prezentuje to, co udało się osiągnąć w ostatnich 15 latach w obszarze odpowiedzialnego biznesu, koalicje i alianse, które to umożliwiły, a także trendy CSR, które przewidują eksperci tej koncepcji. Album pozwala krytycznie spojrzeć na biznesowy krajobraz minionych lat. Pokazując pozytywny wpływ CSR, przypomina jednocześnie bariery i kryzysy jego rozwoju.

Dodatek do Pulsu Biznesu: Biznes, który zmienia świat

Dodatek z dnia 17 grudnia 2015 do gazety Puls Biznesu, promujący publikację „Biznes, który zmienia…

Wspólna odpowiedzialność. Biznes w mieście

Realizacja obietnicy lepszego miasta nie powiedzie się bez współpracy biznesu, administracji, mieszkańców i wsparcia rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Potrzebujemy biznesu nie tylko dlatego, że daje on mieszkańcom miejsca pracy i pozwala finansować proces rozwoju miasta, ale też m.in. ze względu na fakt, że przyczynia się utrzymywania usług publicznych na wysokim poziomie. Istotna jest także wiedza, doświadczenie i energia, jakie przynoszą ze sobą do miast przedsiębiorcy i firmy.

Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm

Polscy przedsiębiorcy rzadko pytają innych o opinie i oczekiwania pomimo, że właśnie dialog z interesariuszami jest dla firm źródłem pomysłów oraz szansą na rozwój. Ten temat został rozwinięty w najnowszej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm”. Jej premiera miała miejsce podczas II Anty-Konferencji CSR 15 października br. w Warszawie.

15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część III

Minęły już czasy, w których remedium na konkurencję było działanie w pojedynkę. Współpraca na linii firma-firma to już standard, wciąż jednak wyzwaniem dla biznesu pozostają partnerstwa międzysektorowe. Najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” prezentuje, jak łączyć siły sektorów dla obopólnych korzyści.

Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego

Pierwsze w Polsce kompleksowe kompendium ukazujące proces raportowania z różnych perspektyw – firm, dziennikarzy, inwestorów, itp. Praca zbiorowa ekspertów i ekspertek ukazuje zarówno teoretyczny jak i praktyczny opis procesów, standardów i światowych trendów w raportowaniu. Przedstawia korzyści wewnętrzne i zewnętrzne, pokazuje zarys historyczny oraz dobre przykłady raportów wydanych w ciągu ostatnich lat.

„Ekologia przyszłości” – Ekoinnowacje drogą do sukcesu polskich przedsiębiorstw

Czy firma może całkowicie zredukować emisję CO2, czy może przestać wysyłać odpady na wysypiska, jak skutecznie wprowadzić ekoinnowacje, gdzie szukać dofinansowania projektów ekologicznych w firmie – odpowiedzi m.in. na te pytania znajdują się w publikacji „Ekologia przyszłości”, wydanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Wspólna odpowiedzialność. Rola innowacji

Książka zawiera przykłady zarówno innowacji społecznych jak i ekologicznych oraz rozważanie dotyczące tego, jak pracownicy czy konsumenci mogą inicjować innowacje i tworzyć nowe modele biznesowe. Częścią publikacji są także case studies z Polski i zagranicy przybliżą istniejące dobre praktyki.

Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR

Coraz więcej firm w Polsce realizuje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), jednak niewiele z nich mierzy efektywność, czy wpływ społeczny swoich działań. Jakie są sposoby mierzenia niematerialnych skutków CSR i jak robią to inni, opisuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu w publikacji „Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR”.

15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część II

„15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część II” to kolejna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu zawierająca case studies firm działających w Polsce, które wdrażają filozofię odpowiedzialnego biznesu do swoich strategii i działań operacyjnych.

Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu

Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu” to publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która stanowi unikatowy zestaw artykułów eksperckich, studiów przypadków, wywiadów i badań, rzucających nowe światło na temat marketingu i społecznej odpowiedzialności biznesu.

Typ publikacji

Obszar tematyczny