targicsr-banner

AmRest

„Wszystko Jest Możliwe” to motto firmy AmRest. Prężnie działający i stale rosnący biznes Spółki udowadniają, że w AmRest nie ma rzeczy niemożliwych. Dotyczy to również działań CSR-owych. Podczas Targów CSR zaprezentujemy partnerstwo firmy z wieloma instytucjami społecznymi w Polsce i przedstawimy innowacyjne rozwiązania wdrożone przez AmRest w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym tworzenia przyjaznego miejsca pracy, m.in.:

Nie wyrzucamy, pomagamy – KFC i Banki Żywności

KFC jest pierwszą marką restauracyjną w Polsce, która opracowała i wprowadziła program zapobiegający marnowaniu żywności na dużą skalę. W programie uczestniczy już prawie 200 restauracji. W 2017 roku sieć przekazała organizacjom społecznym w sumie ponad 150 ton gotowej żywności o wartości ponad 4,2 mln zł.

Specjalna procedura mrożenia i przechowywania gotowych posiłków ze świeżego kurczaka KFC pomaga wykorzystać nadwyżki produktów generowane przez restauracje. Odbierana 2-3 razy w tygodniu przez Banki Żywności żywność od razu trafia na stoły podopiecznych lokalnych instytucji. Dzięki restrykcyjnym procesom przechowywania i krótkim terminom odbioru posiłki zachowują swoją wartość odżywczą, wzbogacając często ubogą w białko dietę wielu beneficjentów. W programie uczestniczą organizacje i instytucje z całej Polski, w tym w schroniska dla bezdomnych, domy dziennego pobytu oraz liczne fundacje i stowarzyszenia, wspierające najbardziej potrzebujących.

Partnerstwo strategiczne: SIEMACHA Spot Wrocław

W ramach strategii społecznej odpowiedzialności firmy AmRest, w 2017 roku powstał niezwykły projekt – SIEMACHA Spot Wrocław w Centrum Handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Placówka jest innowacją społeczną opartą na międzysektorowym partnerstwie: biznes (AmRest, Multi Poland) – NGO (Stowarzyszenie SIEMACHA) – samorząd (Miasto Wrocław). SIEMACHA Spot to nowoczesne miejsce rozwojowo-edukacyjne dla dzieci i młodzieży z Wrocławia. Wykwalifikowana kadra, starannie przygotowany program zajęć i świetne wyposażenie sprawiają, że SIEMACHA Spot jest doskonałym miejscem dla młodych ludzi, którzy potrzebują wsparcia.

AmRest jako partner strategiczny zobowiązał się do sfinansowania budowy, a także bieżącej współpracy z placówką SIEMACHA Spot poprzez zaangażowanie wolontariuszy. Wolontariusze AmRest prowadzą kurs języka angielskiego, zajęcia sportowe i psychoterapeutyczne, pomagają także dzieciom w odrabianiu lekcji, a także organizują różne wydarzenia m.in. bal przebierańców. Powstał również specjalny program warsztatów, Akademia Kulinarna. Specjalnie dla wychowanków wrocławskiej placówki Spółka ufundowała całkowicie wyposażoną kuchnię, z profesjonalnym sprzętem, gdzie młodzi ludzie mogą poznawać podstawy gotowania.

Współpraca AmRest i Caritas

AmRest od lat współpracuje również z Caritasem. Firma od 2015 roku angażuje się w organizację Wrocławskiej Wigilii dla najbardziej potrzebujących m.in. poprzez fundowanie ciepłych potraw na świąteczny stół dla 1000 osób. AmRest wspiera także inicjatywy Caritasu, jak „Wyprawka dla żaczka”, czyli wyposażenie uczniów z najuboższych rodzin w tornistry i przybory szkolne oraz „Talent miłosierdzia” – wielkanocną zbiórkę żywności dla potrzebujących.

Realizowanie strategii CSR w AmRest obejmuje zaangażowanie firmy w wiele projektów społecznych oraz współpracę zarówno z największymi organizacjami charytatywnymi w Polsce, jak i z lokalnymi stowarzyszeniami czy fundacjami. AmRest do aktywnej działalności prospołecznej zachęca również swoich pracowników poprzez inicjatywę „Wolontariusze AmRest”. Od 2015 roku w firmie organizowany jest konkurs grantowy, dzięki któremu pracownicy restauracji AmRest realnie wspierają potrzebujących ze swoich okolic. Firma prowadzi też szerokie działania employer brandingowe, m.in. konkurs Colonel’s Kitchen, podczas którego pracownicy gotują zupełnie nowe wersje dań z produktów KFC, a zwycięskie potrawy są wprowadzane do menu restauracji czy programy rozwojowe dla pracowników jak AmRest University czy Spread Your Wings.

Na Targach CSR

Coffee tasting to smakowa podróż po najdalszych zakątkach świata. Nasi eksperci – Coffee Masterzy Starbucks – pokażą Ci w jaki sposób odkrywać prawdziwy smak kawy, poznasz domową metodę parzenia, jaką jest French Press oraz spróbujesz różnych odmian kawy z całego świata. Zainspirujemy Cię do łączenia smaków – kawy ze słodkimi i słonymi przekąskami, które podkreślą jej smak. Odwiedź nasze stoisko – obiecujemy – będzie aromatycznie i przepysznie :)

Zapraszamy na Coffee tasting na stoisko AmRest o pełnych godzinach od 11.00 do 15.00

Linki