Program Edukacji Morskiej w Gdańsku

logopem

Program Edukacji Morskiej w Gdańsku jest realizowany od 2010 roku na zlecenie Prezydenta Miasta Gdańska przez Fundację Gdańską. Pomysłodawcą akcji jest Mateusz Kusznierewicz, Ambasador Miasta Gdańska ds. Morskich. W ramach Programu wszyscy uczniowie klas pierwszych gdańskich gimnazjów wypływają w kilkugodzinne rejsy po wodach Kanału Portowego i Zatoki Gdańskiej. Podczas rejsów uczą się podstaw żeglowania, pogłębiają wiedzę z dziedziny historii, geografii i biologii oraz poznają swoje miasto od strony wody. Celem Programu Edukacji Morskiej jest promocja sportu oraz przybliżenie i popularyzacja wśród młodych mieszkańców Gdańska tradycji morskiej i bogatego dziedzictwa ich miasta. Udział w rejsach jest dla uczestników bezpłatny.

Z inicjatywy Grupy LOTOS Program został rozbudowany o konkurs ekologiczny w zakresie ochrony Morza Bałtyckiego.

Sponsorami Programu są – Ferrero Polska, w ramach akcji Kinder+Sport oraz Grupa LOTOS S.A.

program-edukacji-morskiej-w-gdansku

Na 6. Targach CSR

Od 2010 roku prawie 20 tysięcy gdańskich gimnazjalistów wzięło udział w jednodniowych rejsach Programu Edukacji Morskiej w Gdańsku, dziś każdy gdańszczanin wchodzący w dorosłość ma za sobą rejs po wodach Zatoki Gdańskiej. Jest to przykład wieloletniego programu CSR oraz udanego partnerstwa międzysektorowego

Realizowany w ramach Programu Edukacji Morskiej w Gdańsku konkurs rozwinął się od lokalnej inicjatywy do międzynarodowego projektu, któremu patronują najważniejsze europejskie instytucje. Edycja 2015 obejmowała polskie szkoły ponadgimnazjalne i  została wpisana w kalendarz polskich obchodów 70-lecia ONZ. W 2016 roku po raz pierwszy konkurs wykroczył zasięgiem poza granice Polski i jest jednym z działań realizowanych w ramach programu prezydencji naszego kraju w Radzie Państw Morza Bałtyckiego. Ponadto konkurs został objęty patronatem honorowym Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Global Compact w Polsce – polskiego przedstawicielstwa największej na świece inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ działającej na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. W ubiegłym roku Global Compact w Polsce zainicjowała Program Bałtyk 2015-2020, który ma na celu wypracowanie działań zmierzających do zrównoważonego rozwoju regionu Morza Bałtyckiego. Grupa LOTOS jest Partnerem Głównym Programu Bałtyk.

Celem Programu Edukacji Morskiej jest promocja sportu oraz przybliżenie i popularyzacja wśród młodych mieszkańców Gdańska tradycji morskiej i bogatego dziedzictwa ich miasta. Udział w rejsach jest dla uczestników bezpłatny. Sponsorami Programu są – Ferrero Polska, w ramach akcji Kinder+Sport oraz Grupa LOTOS S.A.

Linki