Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm

Autorzy: J.C Collins, J.I. Porras

Data i miejsce wydania: Warszawa 2003

Książka światowej sławy wykładowcy i konsultanta zasad zarządzania Jamesa C. Collinsa oraz jego partnera Jerrego I. Porrasa zrewolucjonizowała poglądy dotyczące osiągania sukcesu w biznesie. Jest to analiza firma „wizjonerskich”, która wskazuje, jakie czynniki wyróżniają je na tle mniej wizjonerskich konkurentów i pozwalają na wytrzymanie testów czasu i mody. Autorzy starają się odpowiedzieć na często nurtujące ludzi biznesu pytanie „Czym różnią się wybitne firmy od innych?” W tym celu przez sześć lat prowadzili badania, w trakcie których zidentyfikowali fundamenty sukcesu firm wizjonerskich, które wybiły się ze starannie wybranego i kontrolowanego tłumu porównywalnych firm. Książka ta wyjaśnia na czym polegają mocne punkty wizjonerskich firm, dające im dużą odporność i umiejętność odbicia się od dna…

Wydawnictwo Jacek Santorski