Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Autorzy: Marcin Krzemień, Grzegorz Piskalski
Data i miejsce wydania: Warszawa 2012
75% największych polskich firm na swoich stronach internetowych posiada sekcje dedykowane ekologicznym i społecznym aspektom swojej działalności. Jednak większość publikowanych informacji jest ogólnikowych i wybiórczych – wynika z badania przeprowadzonego przez fundację CentrumCSR.PL i DNV.
We wstępie do raportu czytamy: „Badanie pt. „Screening CentrumCSR.PL”, przeprowadzone na próbie 120 największych polskich przedsiębiorstw i instytucji finansowych1, pokazało, że polski biznes wciąż znajduje się na bardzo wstępnym etapie zarządzania społeczną odpowiedzialnością oraz w sposób niewystarczający komunikuje swoje działania w tym zakresie. Firmy w większości nie dostrzegają potrzeby prowadzenia dialogu z interesariuszami w zakresie pozafinansowych aspektów swojej działalności”.
Kluczowe wnioski:
Podział na branże
Lepsze wyniki uzyskują firmy z tych branż, które w sposób bezpośredni negatywnie oddziałują na środowisko (surowce-paliwa) lub zatrudniają duże grupy pracowników do pracy w trudnych warunkach (budownictwo). Wyjątkiem od tej reguły jest motoryzacja.
W przypadku branż, gdzie oddziaływanie na społeczeństwo i środowisko jest pośrednie, firmy nie czują takiej presji – branże takie jak telekomunikacja i IT czy rozrywka uzyskały bardzo słabe wyniki. Wyjątkiem od reguły jest branża finansowa.
Pobierz publikację
Pliki do pobrania:
Screening_CentrumCSR.PL