Raport „Prosumer Report” – Biznes odpowiedzialny za zmianę społeczną w równym stopniu co rząd

Raport „Prosumer Report” – Biznes odpowiedzialny za zmianę społeczną w równym stopniu co rząd

Autorzy: Havas Worldwide

Data i miejsce wydania: 2013

Im potężniejsze stają się korporacje, tym bardziej są zobligowane do etycznego postępowania, z uwzględnieniem  interesu publicznego, uważa 73 proc. respondentów – to wyniki globalnego  badania konsumentów podsumowanego w raporcie „Prosumer Report”.

Jak wynika z raportu grupy Havas Worldwide, więcej niż dwie trzecie badanych (68 proc.) twierdzi, że biznes ponosi taką samą odpowiedzialność jak rządy we wprowadzeniu pozytywnych zmian społecznych. 55 proc. respondentów twierdzi, że korporacje mają lepsze możliwości niż rządzy na walkę ze zmianami klimatycznymi. 76 proc. badanych chce, aby korporacje i rządy pracowały razem w celu stworzenia „lepszego świata”, a 61 proc. chciałoby, aby ich ulubione marki odgrywały większą rolę w lokalnych społecznościach.

– Żyjemy w czasach, gdy media społecznościowe pozwalają ludziom na pociągnięcie przedsiębiorstw do odpowiedzialności, powiedział David Jones globalny prezes Havas. – W miarę jak korporacje rosną w siłę, ludzie oczekują od nich więcej. Chcą, aby duży biznes w ogóle – a w szczególności poszczególne marki – aby odgrywały większą rolę we wprowadzaniu pozytywnych zmian i pracowały na rzecz większego dobra, a nie wyłącznie na swój własny interes. Konsumenci nagradzają te przedsiębiorstwa, które wykazują inicjatywę, a karzą te, które tego nie robią.

Badanie “Communities and Citizenship: Redesigned for a New World”, którego wynikiem jest “Prosumer Report”, zostało przeprowadzone online wśród ponad 10 000 dorosłych w 31 krajach.

Pobierz publikację: Havas Worldwide Prosumer communities and citizenship 2013

Źródło: Sustainable Brands