Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Autorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Data i miejsce wydania: Warszawa, 2009
Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz siódmy zaprezentowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Tegoroczna edycja raportu zawiera rekordową liczbę 88 najciekawszych przykładów działań firm funkcjonujących w naszym kraju.
Raport Odpowiedzialny biznes w Polsce 2008. Dobre praktyki” stanowi podsumowanie działań z zakresu CSR w minionym roku oraz prezentuje przykłady dobrych praktyk biznesowych w 4 obszarach: miejsce pracy, rynek, społeczeństwo oraz środowisko naturalne. Raport zawiera także fragmenty artykułów prasowych poświęconych odpowiedzialności biznesu, kalendarium inicjatyw związanych z CSR oraz wypowiedzi i komentarze ekspertów.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2008” pokazuje, że coraz więcej firm wdraża strategie i realizuje projekty CSR. W tym roku Forum Odpowiedzialnego Biznesu otrzymało bowiem rekordową liczbę dobrych praktyk, z których wybrano 88 najbardziej wartościowych inicjatyw. Liczymy, że dobre przykłady zawarte w Raporcie 2008 − jak co roku − będą inspirować kolejne firmy i pokazywać tę bardziej odpowiedzialną stronę polskiego biznesu – napisała we wstępie Mirella Panek-Owsiańska, Prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Raport ukazuje również rosnące zainteresowanie mediów tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu. W roku 2008 ukazało się blisko 830 artykułów poświęconych zagadnieniom CSR – to ponad dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim. Co więcej, artykuły podejmujące temat odpowiedzialności biznesu pojawiają się nie tylko w pismach ekonomicznych, ale także coraz częściej w gazetach lokalnych lub branżowych. Z roku na rok sukcesywnie rośnie także liczba badań, publikacji, konferencji i innych inicjatyw dotyczących CSR.
Dobre praktyki
Dobre praktyki z zakresu CSR stanowią główny trzon Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce”. Do tegorocznej edycji publikacji zgłoszono ponad 150 dobrych praktyk, z których wybrano 88 najciekawszych przykładów działań prezentowanych przez 77 firm. Najwięcej – 35 praktyk znalazło się w obszarze „Biznes a społeczeństwo”. 25 inicjatyw dotyczy działań na rzecz środowiska naturalnego, obszar „Biznes a miejsce pracy” zawiera 16 praktyk, natomiast 12 przykładów działań znalazło się w obszarze „Biznes a rynek”.
Główne wnioski z obszarów tematycznych:
Miejsce pracy – Firmy coraz częściej odpowiadają na potrzeby kobiet w ciąży i młodych rodziców, tworząc dogodne warunki pracy i możliwości godzenia życia rodzinnego z życiem zawodowym. Skupiają się także na usprawnianiu funkcjonowania firmy poprzez polepszanie komunikacji, partycypację pracowników w procesach zarządzania i wprowadzanie certyfikowanych standardów zarządzania. Dobre praktyki obejmują również działania z zakresu edukacji pracowników, zarządzania różnorodnością oraz tworzenia i zachowania miejsc pracy.
Rynek – Zwiększa się zaangażowanie biznesu w odpowiedzialne działania wobec konsumentów, dostawców i partnerów biznesowych. Firmy prowadzą działania edukacyjne, działania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości i rynku, jak również zaostrzają wewnętrzne standardy odpowiedzialnej komunikacji marketingowej.
Społeczeństwo – Najliczniejszą grupę stanowią dobre praktyki dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa. Niemal równie liczne są działania edukacyjne w zakresie finansów i przedsiębiorczości, dużo jest także inicjatyw mających na celu wyrównywanie szans. Obecne są także przykłady inwestycji społecznych oraz wolontariatu pracowniczego (szczególnie w formie pro bono).
Środowisko naturalne – W tym roku skokowo wzrosła liczba inicjatyw na rzecz ochrony środowiska i przyrody, wśród nich zaś dominują skupiające się na przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym. Zaprezentowane przykłady obejmują m.in. programy edukacji ekologicznej, kierowane zwłaszcza do pracowników, redukcji zużycia energii, wody i papieru czy też zarządzania odpadami lub korzystania z energii odnawialnej.
Pobierz Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2008. Dobre praktyki”
Responsible Business in Poland 2008
.@lorealpoland zobowiązał się, że do 2030 r. 95% składników będzie pochodzić z odnawialnych źródeł roślinnych, bogatych źródeł mineralnych lub z procesów o #obiegzamknięty, a 100% składników będzie przyjaznych dla środowiska wodnego ▶️ http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/transparentnosc-bezpieczenstwo-i-zielona-nauka/ #CSRwPL #środowisko
"To expect consumers to “vote with their wallets” to combat modern slavery is to pass the buck from businesses and governments, which have both the power and the responsibility to do something about it." - @sarahoconnor_ on #bizhumanrights #ESG https://www.ft.com/content/7f7a4084-fc08-47a0-87c5-9206a19041ee
Od wielu lat do studentów ostatnich lat i absolwentów uczelni wyższych kierujemy program #StudentonBoard. Podczas płatnego stażu poznają oni naszą branżę. Więcej o tym, jak dbamy o rozwój młodych talentów przeczytacie w raporcie #CSRwPL #SanofiwPolsce. https://www.sanofi.pl/-/media/Project/One-Sanofi-Web/Websites/Europe/Sanofi-PL/Home/Media/Materialy-do-pobrania/Spoleczna_Odpowiedzialnosc_Sanofi_broszura_final.pdf?la=pl
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.