Raport „Driving Revenue Growth Through Sustainable Products and Services”

Raport „Driving Revenue Growth Through Sustainable Products and Services”

Autorzy: The Conference Board

Data i miejsce wydania: 2015

Według najnowszego raportu organizacji The Conference Board, przychody z koszyka produktów określanych przez korporacje mianem „zrównoważonych” wzrosły o 91 proc. między 2010 a 2013 r. Dla firm nowtowanych w amerykańskim indeksie S&P Global 100, które wyróżniają w swoim portfolio produktów te zrównoważone – wartość przychodu płynąca z ich sprzedaży rosła 6 razy szybciej niż pozostałych.

Wedłud raportu pt.: „Driving Revenue Growth Through Sustainable Products and Services” wiodące korporacje globalne uświadamiają sobie jak znaczący i pozytywny wpływ na ich przychody mają zrównoważone produkty i usługi. Strategie zrównoważonego rozwoju ewoluują z dostosowywania się do dobrych praktyk z zakresu ochrony środowiska, zaangażowania społecznego czy zarządzania ładem korporacyjnym, stając się istotnym elementem strategii rozwoju firm.

W raporcie zostały opublikowane się studia przypadków 12 firm: Allianz, BASF, Caterpillar, Dow Chemical, DuPont, GE, IBM, Johnson & Johnson, Kimberly-Clark, Philips, Siemens i Toshiba. Przychody ze zrównoważonych produktów stanowiły w 2013 r. średnio 21 proc. całości przychodów w grupie tych korporacji (w 2010 r. było to 18 proc.).

The Conference Board jest międzynarodową organizacją biznesową i badawczą założoną w 1916 r. z siedzibą w Nowym Jorku.

Pobierz publikację „Driving Revenue Growth Through Sustainable Products and Services” (PDF, 6,8 MB, język angielski)

Źródło: CR Navigator