Dialog z interesariuszami

Dialog z interesariuszami

Autorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Data i miejsce wydania: Warszawa, 2012

„Dialog z interesariuszami” to publikacja z praktycznymi wskazówkami dla firm i organizacji, przygotowana przez Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Broszura jest praktycznym poradnikiem pokazującym, w jaki sposób zaplanować i przeprowadzić z sukcesem proces dialogu z otoczeniem.

Zgodnie z ideą odpowiedzialnego biznesu, firma powinna umożliwiać interesariuszom branie czynnego udziału w wypracowywaniu wspólnych rozwiązań w trudnych kwestiach. Dzięki współpracy zarówno firma jak i otaczające ją grupy mogą odnieść korzyści. „Dialog z interesariuszami” wskazuje praktyczny wymiar zaangażowania interesariuszy i może być pomocny dla tych, którzy chcieliby taki dialog rozpocząć lub ulepszyć, korzystając z rad i doświadczeń innych organizacji.

Nowa publikacja została przygotowana przez firmy Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu po spotkaniu tematycznym, w którym uczestniczyły osoby na co dzień zajmujące się odpowiedzialnym biznesem z przedsiębiorstw takich jak: British American Tobacco Polska, Cemex Polska, Grupa TP, Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska, Metro Group, Procter & Gamble DS. Poland, Polkomtel, Provident, PwC, Tchibo Warszawa, Telekomunikacja Polska.

Przedstawiciele firm stworzyli poradnik w oparciu o doświadczenia swoich organizacji. Udzielają w nim przydatnych wskazówek dotyczących stosowania standardów AA1000, czy innych narzędzi zaangażowania interesariuszy. Cennym elementem publikacji są przykłady działań – dobrych praktyk – wskazujących jakie trudności mogą się pojawić podczas planowania i realizacji dialogu, a także rady jak je przezwyciężać.

Broszura jest kolejną publikacją z cyklu „Niezbędnik odpowiedzialnego biznesu”, wydawanego przez  Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Źródło: Informacja własna