CSR Trends. Beyond Business as Usual

CSR Trends. Beyond Business as Usual

Autorzy: CSR Impact, Janusz Reichel

Data i miejsce wydania: Łódź, 2015

Anglojęzyczna publikacja „CSR Trends. Beyond Business as Usual” składa się z 10 artykułów przygotowanych przez osoby badające koncepcję CSR między innymi z Niemiec, Hiszpanii, Turcji czy Polski. Przygotowana została przez polską organizację pozarządową CSR Impact.

Wszystkie artykuły zawarte w publikacji, choć pokazują CSR z rożnych perspektyw, skupiają się na wpływie, jaki koncepcja ta miała na sposób prowadzenia biznesu. Nacisk położono na te spośród obszarów związanych z odpowiedzialnością przedsiębiorstw, które w najbliższym czasie staną się dominującymi trendami w prowadzeniu firm.

Autorzy skupiają się na następujących trendach:

  • rosnącej roli raportowania społecznego w kontekście obowiązkowego raportowania danych pozafinansowych,
  • tworzeniu nowych modeli biznesowych opartych o ideę budowania wspólnej wartości,
  • gwałtownym rozwoju przedsiębiorczości społecznej, współpracy międzysektorowych i innowacji społecznych,
  • dostrzeganiu wagi CSR w organizacjach niebiznesowych (uniwersytetach, organizacjach pozarządowych, sektorze publicznym itp.),
  • tworzeniu inicjatyw związanych z CSR ukierunkowanych na poszczególne sektory gospodarki,
  • odkryciu roli społecznej odpowiedzialności biznesu w łańcuchu dostaw,
  • użyciu mediów społecznościowych jako kanału informującego o zaangażowaniu społecznym firm.

Pobierz publikację „CSR Trends. Beyond Business as Usual” (PDF, 3,4 MB)